سود تو آلت کوین چیست؟ با معروف‌ترین آلت کوین‌های بازار آشنا شوید - سود تو

بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و به عنوان رمز ارز اصلی شناخته می‌شود. ارزهای دیجیتالی که بعد از بیت کوین به وجود آمدند، در واقع به نوعی آلترناتیو و جایگزین‌های بیت کوین هستند. از این رو به آن‌ها آلت کوین می گویند.

معمولا هر آلت کوینی دارای شبکه اختصاصی و قوانین مخصوص به خود است و از لحاظ کاربرد در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بدانید که آلت کوین چیست و اطلاعات بیشتری در مورد بهترین و معروف‌ترین آلت کوین‌های بازار به دست آورید، با سود تو در ادامه این مطلب همراه باشید.

سرفصل‌های این آموزش

آلت کوین چیست؟ جانشینان بیت کوین

آلت کوین (Altcoin) جانشینان بیت کوین و ارزهای دیجیتالی هستند که بعد از بیت کوین به بازار عرضه شده‌اند. با این تعریف می‌توان گفت همه رمزارزها به جز بیت کوین، یک آلت کوین محسوب می شوند. Altcoin از ترکیب کلمه «Alternative» به معنای جایگزین و «Coin» یعنی سکه به وجود آمده است. از این رو به آن‌ها سکه‌های جایگزین نیز می گویند. ارزهای جانشینی بعد از موفقیت بیت کوین به وجود آمده‌اند تا مشکلات بیت کوین و کمبودهای آن را برطرف کنند یا امکانات جدید و تازه‌ای را از طریق تکنولوژی‌های جدیدتر در اختیار کاربران قرار دهند.

طبق گزارش یاهو، تا اواخر اردیبهشت ۹۹ حدود ۵۴۰۰ آلت کوین ساخته شده‌اند و هر ساله تعدادی ارز دیجیتال جدید نیز به آن‌ها اضافه می‌شوند. آلت کوین‌ها همانند بیت کوین دارای ارزش هستند و در صرافی‌ها معامله می‌شوند. شما می‌توانید در یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی به معامله آلت کوین‌های محبوبی مانند اتریوم، ریپل، لایت کوین، تتر و سایر آلت کوین‌های معتبر بپردازید.

آلت کوین‌ها چگونه کار می‌کنند؟

به طور کلی آلت کوین‌ها از لحاظ ساختار و نحوه کار کرد شباهت زیادی به بیت کوین دارند. ارزهای دیجیتال جایگزین از کلیدهای اختصاصی استفاده می‌کنند و به شما امکان انتقال یا دریافت دارایی‌های دیجیتالی را می‌دهند. این رمز ارزها معمولا دارای بلاک چین و شبکه اختصاصی خود هستند و در صورتی که شبکه اختصاصی خود را نداشته باشند، به عنوان یک توکن روی شبکه‌های بلاک چین سایر ارزهای دیجیتال عرضه می‌شوند. ساختار شبکه‌های بلاک چین در رمزارزها  متفاوت است و از الگوریتم‌های متفاوتی در آن‌ها استفاده می‌شود.

با این حال در مجموع امنیت بالایی دارند و مانند بیت کوین از محاسبات پیچیده ریاضی یا رمزنگاری برای امنیت شبکه استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با مشاهده قیمت آنلاین ارز دیجیتال، قیمت آلت کوین‌های محبوب و بیت کوین را مقایسه کنید.

تفاوت آلت کوین و بیت کوین؛ کاربردها و قوانین متفاوت

رمزارزهای اولیه مانند Namecoin  که در مدت کوتاهیی پس از بیت کوین به وجود آمده اند، شباهت ساختاری بسیار زیادی به بیت کوین دارند و حتی در بعضی از موارد دارای کدها و ساختار کاملاً مشابه با پادشاه رمزارزها هستند. اما به تدریج ارزهای دیجیتال جدید با کاربردها و قوانین کاملاً متفاوت نسبت به بیت کوین به وجود آمدند که حتی الگوریتم‌های  اجماع متفاوتی هم دارند.

برای مثال عرضه بیت کوین به ۲۱ میلیون عدد سکه محدود شده است و تنها از طریق ماینینگ قابل تولید است. هر ده دقیقه مقدار مشخصی از بیت کوین تولید می‌شود. اما یک آلت کوین مانند لایت کوین تقریباً ۴ برابر سریعتر تولید می‌شود و به این ترتیب امکان پرداخت‌های سریعتری نیز دارد. علاوه بر این قوانین ماینینگ لایت کوین با بیت کوین متفاوت است و بدون نیاز به سخت افزارهای قدرتمند ماینینگ نیز می‌توان لایت کوین استخراج کرد.

لایت کوین تنها یکی از هزاران آلت کوین است. اتریوم با ارائه قراردادهای هوشمند و استفاده از الگوریتم اثبات کار بروزتر، تفاوت بسیار زیادی با بیت کوین دارد. علاوه براین، ارزهای دیجیتال جدید نیز به قابلیت‌های منحصر به فردی مجهز شده‌اند که به هیچ عنوان در بیت کوین نمی‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

با این حال بیت کوین به دلیل محدود بودن تعداد سکه و سخت بودن تولید، قیمت بیشتری دارد. از طرفی نسبت به همه آلت کوین‌ها، دارای بازار بزرگتری است. به همین دلیل خرید بیت کوین آنلاین همچنان محبوبیت بیشتری بین تریدر ها و سرمایه گذاران دارد.

مزایا و معایب آلت کوین‌ها؛ آلت کوین بهتر است یا بیت کوین؟

هر آلت کوین مزایا و معایب خاص خود را دارد اما به طور کلی می‌توان به چند مورد اشاره کرد.

مزایای آلت کوین‌ها:

  • بهبود مشکلات بیت کوین: آلت کوین‌ها به طور کلی برای بر طرف کردن مشکلاتی مانند سرعت، هزینه استخراج یا عوامل دیگری که در بیت کوین وجود داشته است به وجود آمده‌اند.
  • فراهم شدن فضای رقابتی: وجود رقابت در یک بازار به رشد آن کمک می‌کند. بدون وجود آلت کوین‌ها و ارزهای دیجیتال جایگزین، بازار ارزهای دیجیتال نمی‌توانست تا این اندازه رشد کند
  • کارمزد معاملات پایین‌تر: در مقایسه با بیت کوین، آلت کوین‌ها معمولاً دارای کارمزد معاملات پایین‌تری هستند.
  • فرصت رشد بیشتر: ارزهای دیجیتالی جدید قابلیت رشد بیشتری نسبت به ارزهای قدیمی‌تر و بیت کوین دارند.

معایب آلت کوین‌ها:

  • نوسان قیمتی و ارزش ناپایدار: آلت کوین‌های جدیدتر دارای ثبات بیت کوین نیستند و سرمایه گذاری در آن‌ها ریسک بیشتری دارد.
  • احتمال کلاهبرداری بیشتر: آلت کوین‌های جدید اعتبار بیت کوین و رمز ارزهای قدیمی را ندارند و احتمال وجود پروژه‌های تقلبی و کلاهبرداری از آن‌ها بیشتر است.

انواع آلت کوین‌ها؛ دسته بندی رمز ارزهای جایگزین بر اساس کاربرد آن‌ها

آلت کوین‌ها ممکن است یک پروژه جدا شده از یک ارز دیجیتال قدیمی‌تر باشند یا به طور کلی ایده جدیدی ارائه کنند. بعضی از آن‌ها تنها یک توکن در شبکه بلاکچین هستند و تعدادی دیگر برای انجام معاملات مالی روزمره طراحی شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا انواع گوناگونی داشته باشند. به طور کلی این ارزهای دیجیتالی آلترناتیو را به دسته‌های زیر تقسیم بندی می‌کنند.

استیبل کوین (StableCoin)؛ آلت کوین‌هایی با قیمت ثابت

استیبل کوین‌ها یکی از انواع آلت کوین هستند که برای مقابله با نوسان قیمت رمز ارزها طراحی شده‌اند و ارزش آن‌ها به یک شاخص اساسی مانند قیمت دلار وابسته است. تتر یکی از معروف‌ترین استیبل کوین‌ها است که طبق آمار کوین مارکت کپ، در حال حاضر بیشترین حجم معاملات روزانه را در بین تمامی ارزهای دیجیتال دارد. قیمت تتر همواره برابر با حدود ۱ دلار است.

توکن های دیجیتالی؛ سکه‌های درون پلتفرم

توکن های دیجیتالی، آلت کوین‌هایی هستند که درون پلتفرم شبکه‌های بلاکچین مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال تتر یک توکن دیجیتالی است که درون شبکه اتریوم ساخته می‌شود.

معروف‌ترین آلت کوین‌های بازار؛ بهترین آلت کوین‌ها برای سرمایه گذاری

حالا که با تعریف آلت کوین چیست آشنا شدیم، نوبت به معرفی بهترین آلت کوین‌های بازار می‌رسد.

اتریوم (ETH)؛ پلتفرمی برای استفاده از قراردادهای هوشمند

اتریوم پلتفرم قابل توسعه متن باز روی شبکه بلاکچین است که به توسعه دهنده‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های خود را روی شبکه بلاکچین بسازند. این برنامه‌ها با نام نرم افزارهای توزیع شده یا Dapps شناخته می‌شوند. همچنین اتریوم اولین شبکه بلاکچینی بود که اجازه استفاده از قرار دادهای هوشمند را فراهم کرد. در حال حاضر (آبان ۹۹) اتریوم دومین بازار ارزشمند ارز دیجیتال را بعد از بیت کوین دارد.

تتر (USDT)؛ استیبل کوین محبوب

تتر یک استیبل کوین یا ارزثابت است. این ارز دیجیتال توسط دلار پشتیبانی می‌شود. یعنی به همان میزانی که تتر در بازار در چرخش است، دلار نیز ذخیره می‌شود. تتر همواره قیمتی برابر با یک دلار دارد. هدف از ایجاد چنین ارز دیجیتالی، جلوگیری از نوسانات ارزهای دیجیتال و فراهم کردن فرصتی برای انجام معاملات با نرخ یکسان است. تتر در حال حاضر در رده سوم با ارزش‌ترین رمز ارزهای بازار قرار دارد.

ریپل (XRP)؛ آلت کوین سریع و ارزان برای تراکنش های بین بانکی

ارز XRP، توکن شبکه ریپل است که با هدف فراهم کردن بستر مناسب جهت تبادلات مالی ایجاده شده است. در واقع ریپل یک شبکه انتقال سریع پول بین تمامی بانکها است که به دلیل سرعت بالای تراکنش و کارمزد پایین توانسته به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. در حال حاضر ریپل یکی از ۴ آلت کوین محبوب بازار است.

بیت کوین کش (BCH)؛ آلت کوین جانشین بیت کوین

بیت کوین کش یک هارد فورک از بیت کوین است. هارد فورک بخشی از جامعه ماینر ها هستند که روی ایجاد پروتکل‌های جدید و انجام پذیر شدن تراکنش‌هایی که روی بلاکچین قدیمی امکان پذیر نبودند توافق می‌کنند. هارد فورک بیت کوین کش نگران سایز بلاک‌های بیت کوین بودند که به مرور زمان باعث کندتر شدن تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین می‌شوند. این هاردفورک توافق کرده‌اند تا سایز بلاک‌های بیت کوین را از ۱ مگابایت به ۸ مگابایت افزایش دهند تا سرعت تراکنش‌ها را بیشتر کنند. در حال حاضر بیت کوین کش پنجمین ارز دیجیتال با ارزش از لحاظ مارکت کپ است و چهارمین آلت کوین معروف بازار به حساب می‌آید. شما می‌توانید در صرافی آنلاین سود تو به راحتی به خرید بیت کوین کش اقدام کنید.

آلت کوین؛ جانشینان پادشاه که هر کدام راه خود را در پیش گرفته‌اند

در این مقاله به سؤال آلت کوین چیست پاسخ دادیم و با تعریف ارز دیجیتال جانشین بیت کوین آشنا شدیم. همچنین در مورد نحوه کار و تفاوت آلت کوین با بیت کوین اطلاعاتی به دست آوردیم و در نهایت به معرفی معروف‌ترین آلت کوین‌ها پرداختیم.

علاوه بر آلت کوین‌های معروفی که در اینجا به آن‌ها اشاره کردیم، صدها آلت کوین دیگر نیز وجود دارد که می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه گذاری باشند. شما می‌توانید از طریق صرافی آنلاین و معتبر سود تو به خرید معروف‌ترین آلت کوین‌های موجود در بازار اقدام کنید و سرمایه گذاری پرسودی داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
۳۱۵ نظر

۵
۳۱۵

آلت کوین چیست؟ با معروف‌ترین آلت کوین‌های بازار آشنا شوید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : مفاهیم پایه تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها