سود تو با کیف پول چند امضایی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید - سود تو

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

برای کسانی که در بازار ارزهای دیجیتال، سرمایه‌های کلانی را سرمایه‌گذاری می‌کنند جدا از داشتن استراتژی‌های کارآمد برای کسب سود و انجام معاملات، حفظ امنیت سرمایه و کیف پول دیجیتال اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع تنها به افرادی که سرمایه‌های بزرگی را معامله می‌کنند محدود نمی‌شود و ذهن همه کسانی که سرمایه خود را در این بازار پرنوسان فعالیت دارند به خود مشغول می‌کند.

به همین دلیل روش‌هایی امنیتی جدیدی ارائه شدند تا میزان امنیت کیف پول‌های دیجیتال افزایش یابد. یکی از این روش‌ها استفاده از چند امضا به جای یک امضا برای دسترسی به کیف پول دیجیتال است. این روش Multisig  نام دارد و مخفف Multi-signature به معنی چند امضایی است. در ادامه همراه ما باشید تا با ویژگی‌های کیف‌پول‌های چند امضایی و مزایایی که دارند بیشتر آشنا شوید.

کیف پول چند امضایی چیست؟

اگر جز کسانی هستید که بخش عظیمی از سرمایه خود را به کمک یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی در بازار کریپتوکارنسی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اید احتمالا نگران امنیت آن در کیف پول‌های دیجیتال خود هستید. معمولا از یک امضای دیجیتال به عنوان رمز برای دسترسی به کیف پول دیجیتال استفاده می‌شود اما اگر بخواهیم که امضاهای دیجیتال ما بهینه‌تر باشند و امنیت کیف پول ما را بالاتر ببرند باید از ترکیب چند امضای دیجیتال با یکدیگر استفاده کنیم. در حوزه کریپتوکارنسی استفاده از کیف پول چند امضایی برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ میلادی برای بالا بردن امنیت آدرس‌های بیت کوین استفاده شد.

نحوه عملکرد کیف پول چند امضایی

اگر جز کسانی هستید که به صورت روزانه قیمت آنلاین ارز دیجیتال و وضعیت بازار را بررسی می‌کنید متوجه حجم بالای سرمایه‌های در حال مبادله شده‌اید. معمولا ریسک مورد هدف قرار گرفتن کیف پول‌های دیجیتال برای سرقت با نداشتن اطلاعات کافی در مورد نحوه ایمن‌سازی بالا می‌رود. برای استفاده از کیف پول‌های چند امضایی یا به اصطلاح چند کلیدی باید به تمام کلیدها به صورت هم‌زمان دسترسی داشته باشید. برای مثال صندوقی را در نظر بگیرید که دو کلید جداگانه دارد و بدون حضور کلید دوم نمی‌توان در صندوق را باز کرد. به این صورت دو نفری که کلیدهای صندوق را در دست دارند بدون اطلاع دیگری قادر به باز کردن آن نخواهند بود. به این ترتیب برای سرمایه‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال یک لایه امنیتی جدید ایجاد خواهد شد و خیال آن‌ها را راحت خواهد کرد.

نحوه عملکردکیف پول چند امضایی چیست؟ صرافی ارز دیجیتال سود تو

تفاوت کیف پول‌‌های تک و چند امضایی

یکی از مهم‌ترین ارزهایی که قیمت آن به صورت روزانه میلیون‌ها بار توسط مبدل ارز دیجیتال بررسی می‌شود بیت کوین است. این موضوع، فراگیر و پرطرفدار بودن این ارز دیجیتال را به خوبی نشان می‌دهد.

معمولا بیت کوین در آدرس‌های تک کلیدی ذخیره می‌شود و هر کس با داشتن کلید خصوصی کیف پول خود می‌تواند به دارایی خود دسترسی پیدا کند. در کیف پول‌های چند امضایی از حداقل دو کلید که ممکن است یکسان نباشند استفاده می‌شود. معمولا برای کیف پول‌های چند امضایی از ۲ یا ۳ کلید مختلف برای حفظ امنیت و رمزگشایی کیف پول‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

 استفاده از یک کلید برای دسترسی به محتوای کیف پول‌های دیجیتال بسیار آسان است به همین دلیل امکان سرقت و هک شدن اکانت‌ها بسیار بالا می‌رود.

حمله فیشینگ چیست؟

حمله فیشینگ ساده‌‌ترین روشی است که به وسیله آن می‌توان اطلاعات کیف پول‌های دیجیتال را به دست آورد. در حمله فیشینگ، سارقین سعی می‌کنند به روش‌های مختلف شما را فریب دهند و اطلاعات کیف پول شما را از طریق نصب بدافزار سرقت کنند. به همین دلیل هرگز نباید اطلاعات کیف پول و کلید آن را در فضای ناامن نگهداری کنید یا آن را در اختیار افراد دیگر قرار دهید. باید دقت کنید که ارز استلار و بیت کوین که شبیه به یکدیگر هستند و روی کیف پول‌های مخصوص خود قابل ذخیره‌سازی هستند به دلیل تک کلیدی بودن بیشتر در معرض خطر فیشینگ هستند.

معایب کیف پول‌های چند امضایی

با وجود مزیت بسیار بزرگی که کیف پول چند امضایی برای حفظ سرمایه تریدرها دارد بازهم با مشکلاتی روبه‌رو است. اولین مشکلی که استفاده از کیف پول‌های چند امضایی دارد نیاز به داشن فنی برای ساخت یک آدرس با چند کلید است به خصوص اگر نخواهید از نهاد سومی برای ساخت آن کمک بگیرید. نکته مهم دیگری که ممکن است در مورد کیف پول‌های چند امضایی مشکل‌ساز باشد عدم دستیابی به منابع قانونی در صورت بروز مشکل است. فناوری کیف پول چند امضایی جدید است و در حال حاضر هیچ مرجع قانونی برای حل مشکلات حساب‌های چند کاربره وجود ندارد. بنا بر این بهتر است در هنگام خرید ارزهای مختلف مثل بیت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک و غیره و ذخیره‌سازی آن‌ها روی کیف پول‌های چند امضایی، دانش و اطلاعات کافی به دست آورید و سپس برای انجام این کار اقدام کنید.

معایب کیف پول‌های چند امضایی چیست؟صرافی ارز دیجیتال سود تو

اهراز هویت دو عاملی چیست؟

با کمک اهراز هویت دو عاملی کاربر به دو کلید نیاز دارد که می‌توان آن را روی دو دستگاه مختلف مثل کامپیوتر و گوشی خود ذخیره کند. برای دسترسی به حساب، کاربر باید هر دو کلید را داشته باشد و در صورت گم شدن یکی از آن‌ها دیگر امکان دسترسی به حساب خود را نخواهد داشت.

در وبلاگ سود تو مطالب کاربردی و آموزشی زیادی را برای شما عزیزان فراهم کرده‌ایم که با کمک آن‌ها می‌توانید در بازار ارزهای دیجیتال حساب شده‌تر عمل کنید. همچنین می‌توانید قیمت روز دوج کوین، بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را به آسانی بررسی و از آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

همراه با سود تو به تریدرهایی حرفه‌ای در بازار ارز دیجیتال، تبدیل شوید

سود تو، یکی از بزرگترین و امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که با تکیه بر اعتماد مشتریان خود خدمات مختلفی را برای ترید ارزهای دیجیتال، ارائه می‌دهد. برای استفاده از خدمات سود تو، کافی است وارد صفحه اصلی سایت شوید و ثبت نام خود را انجام دهید. هدف ما جلب رضایت شما و ارائه خدمات به هم‌وطنان عزیز و گرانقدرمان است.

آیا این مطلب مفید بود؟
۶۰ نظر

۵
۶۰

با کیف پول چند امضایی و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شوید

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 71 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها