سود تو تمام ترفندهای پیشگیری از کلاهبرداری در سود تو - سود تو

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

روش‌های کلاهبرداری از کاربران سود تو – در چند سال اخیر نه تنها زندگی مالی انسان‌ها که راهکارهای کلاه‌برداری مجرمان نیز تغییر کرده و به روز شده است و سود تو از آغاز تا به امروز همیشه در تلاش بوده تا ترفندهای این افراد را شناسایی کرده و در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی کند. در ادامه می‌توانید با انواع روش‌های کلاهبرداران در بازار ارزهای دیجیتال به ویژه سود تو آشنا شده و خود را در برابر آن‌ها ایمن کنید.

تمامی آدرس‌های رسمی سود تو

پیش از هر چیز برای کار با سود تو باید با آدرس‌های رسمی سود تو آشنا باشید. بسیاری از کلاهبرداران با ایجاد تغییرات کوچکی که شاید حتی در نگاه اول نامشخص باشد؛ سرمایه شما را به سرقت می‌برند. 

آدرس‌های زیر تمامی درگاه‌های ارتباطی بین سود تو و شماست. از دنبال کردن یا ورود به نشانی‌هایی به جز موارد زیر اکیداً خودداری کنید. 

راه‌های ارتباط با پشتیبانی سود تو

بسیاری از کلاهبرداران در قالب پشتیبانی سود تو با شما تماس گرفته و اطلاعات حساس کاربری شما را درخواست می‌کنند. پیش از هر چیز باید بدانید که پشتیبانی سود تو هرگز اطلاعات حساس شما را درخواست نمی‌کند. 

راه‌های ارتباطی با پشتیبانی سود تو:

  • شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۰۹۹۲۵ شنبه تا ۵ شنبه از ساعت ۹ تا ۱۸ 
  • چت: از طریق پشتیبانی سایت ۷ روز هفته ۲۴ ساعته 
  • تیکت: امکان ثبت و پاسخگویی موضوعات چت ۲۴ ساعته است؛ اما تیکت‌های احراز هویت از شنبه تا شنبه تا ۵شنبه ساعت ۸ تا ۱۷ پاسخ داده می‌شود. 

ایمیل‌های کاربردی پشتیبانی برای موارد خاص:

  • ارسال مدارک تکمیلی احراز هویت: KYC
احراز هویتکوتاه شده عبارت “مشتری خود را بشناس” یا (Know Your Custmer) است و روشی مرسوم و استاندارد در صنعت مالی است که به کمک آن مؤسسات مالی مشتریان را شناسایی می‌کنند و از دستورالعمل‌های کارگروه ضد پولشویی پیروی می‌کنند.
‘>[email protected]
  • ارسال مدارک افتتاح حساب حقوقی: [email protected]
  • ارسال مدارک خاص مربوط به چت و موارد قانونی: [email protected]
  • شما برای موارد بالا می‌توانید با پشتیبانی سود تو در تماس باشید. فراموش نکنید که پشتیبانی سود تو شروع کننده این ارتباط نیست. 

    در صورت بروز هرگونه مشکل تنها از طریق روش‌های ذکرشده با سود تو در ارتباط باشید.

    در ادامه انواع سناریوهای کلاهبرداری از کاربران سود تو را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

    انواع روش‌های کلاهبرداری از کاربران سود تو

    کلاهبرداری شماره یک؛ از درست بودن دامنه سود تو مطمئن شوید

    دامنه سایت سود تو تنها دامنه‌های nobitex.ir و nobitex.net است. پیش از ورود از درست بودن دامنه سود تو مطمئن شوید. دامنه کلاهبرداران ممکن است بسیار به دامنه سود تو شبیه باشد. به عنوان مثال n0bitex.ir یا nobiitex.ir یا nobittex.ir از جمله دامنه‌هایی است که شاید در نگاه اول تفاوت چندانی با دامنه اصلی سود تو نداشته باشد ولی وارد کردن رمز عبور خود در این دامنه‌ها ممکن است به قیمت از دست رفتن کامل سرمایه شما منجر شود. 

    کلاهبرداری سود تو

    شما با وارد کردن رمز خود در این سایت‌ها، در اصل رمز خود را تقدیم کلاهبرداران کرده‌اید و فرد می‌تواند با داشتن رمز و شماره همراه شما، تمام دارایی شما را به سرقت ببرد.

    تنها دامنه‌های رسمی سود تو دامنه‌های nobitex.ir و nobitex.net است. هیچ دامنه دیگری متعلق به سود تو نیست. 

    کلاهبرداری شماره دو؛ از اعتبار صفحات سود تو مطمئن شوید

    درست کردن یک پیج اینستاگرام و خرید فالور و لایک برای تمامی پست‌های آن، در برابر سرمایه‌ای

    که شخص کلاهبردار از شما به سرقت خواهد برد؛ هزینه‌ای نیست. پست‌های پیج اینستاگرام ممکن است دقیقاً مشابه با پست‌های صفحه اصلی سود تو باشد. برخی کلاهبرداران حتی پست‌های هشدار سود تو را هم عیناً کپی می‌کنند! به هیچ عنوان فریب ظاهر این صفحات را نخورید و سود تو را تنها در شبکه‌های اجتماعی ذکرشده با آدرس‌های نام برده شده، دنبال کنید. 

     

    شاید در نگاه اول به نظر برسد که دنبال کردن این صفحات بدون مشکل است؛ اما چرا باید کسی بدون در نظر گرفتن منفعت شخصی چنین کاری کند؟ این صفحات ممکن است به شما در قالب پشتیبانی پیام دهند و با انواع ترفندها اطلاعات و سرمایه شما را به سرقت ببرند یا با تبلیغات و به وجود آوردن جو خاصی، شما را وادار به انجام کارهایی کنند که در شرایط عادی انجام نخواهید داد. یا با اعلام یک خبر، آدرس سایت جدیدی که در اصل یک سایت کلاهبرداری است را به عنوان آدرس جدید سود تو معرفی کنند.

    از همان ابتدا تنها اکانت‌های رسمی سود تو را دنبال کنید و به هیچ عنوان آدرس‌های دیگر را حتی دنبال نکنید. 

    کلاهبرداری شماره سه؛ یک شغل پردرآمد تنها با باز کردن حساب سود تو!

    شاید در سایت‌های نیازمندی، کاریابی و یا گروه‌های تلگرامی و اینستاگرام با چنین آگهی‌هایی برخورد کرده باشید. مطابق این آگهی‌ها شما برای این کار تنها کافی است تا اطلاعات شخصی یا حساب کاربری سود تو خود را در اختیار این افراد بگذارید. حتی از شما دعوت می‌کنند که در سود تو حساب باز کنید و اطلاعات ورود به حسابتان را در اختیارشان قرار دهید. به اصطلاح حساب‌تان را “اجاره بدهید” و حقوق ثابت یا پورسانت دریافت کنید. آن‌ها ممکن است دریافت وام بدون بهره، سرمایه‌گذاری و کاریابی را بهانه کرده و یا حتی با اعتمادبه‌نفس خود را کارمند سود تو معرفی کنند.

    فراموش نکنید که همکاران ما در سود تو به‌هیچ‌عنوان برای چنین مواردی با شما ارتباط برقرار نمی‌کنند، سود تو هرگز از شما نام کاربری و پسورد حساب‌تان را درخواست نمی‌کند.

    کلاهبرداری شماره چهار؛ خرید و فروش به نام شما، به کام کلاهبرداران

    ممکن است افرادی از شما درخواست کنند که در قبال دریافت کارمزدی قابل توجه با پول آن‌ها رمزارز بخرید یا برای شما رمزارز واریز کرده و درخواست می‌کنند تا برایشان ریال واریز کنید. این شیوه از کلاهبرداری را به تفکیک بررسی خواهیم کرد:

    1.  در این روش برخلاف روش قبلی قربانی فردی از همه‌جا بی‌خبر و جویای کار نیست. بلکه جزو مشتریان تازه وارد سود تو هستند که حساب کاربری دارند. ولی به دلیل نداشتن تجربه و یا عدم آشنایی با ترفندها پیشنهادهای کلاهبرداران را منطقی و پرسود تلقی می‌کنند. کلاهبردار با بهانه‌های مختلف وارد معامله با قربانی می‌شود. او به کیف پول قربانی در سود تو رمز ارز واریز کرده و کاربر در ازای دریافت کارمزدی وسوسه کننده به او ریال پرداخت می‌کند. به‌طورکلی خریدوفروش ارز برای افراد ناشناس هرقدر سود ده، می‌تواند اهدافی مانند فرار مالیاتی، مخفی کردن گردش مالی و یا حتی پول‌شویی را در پشت پرده داشته باشد. کمک کردن به این افراد تحت هر شرایطی غیرقانونی است و متأسفانه دراین‌بین تنها پای کاربر احراز هویت شده وسط خواهد بود و مجرم شناخته خواهد شد. 
    2. تنها کافی است تا فعالیتی در دنیای ارزهای دیجیتال داشته باشید و به مراتب از این پیام‌ها دریافت کنید. پیام‌هایی که از شما می‌خواهند در ازای واریز ریال به حسابتان برایشان رمزارز بخرید و رمزارزها را به کیف پول خریدار واریز کنید. در این میان هم مقداری از پول را به عنوان کارمزد برای خودتان بردارید. پولی که این فرد به حساب شما واریز می‌کند در اغلب مواقع پول تمیزی نیست و یا حتی می‌تواند دزدی از حساب بانکی یک قربانی دیگر باشد. پول دزدی را به شما واریز می‌کند، و بعد شما به صورت رمزارز برایش ارسال می‌کنید که دیگر قابل‌پیگیری نیست. هیچ اثری از حساب کاربری کلاهبردار وجود ندارد و این در حالی است که حساب کاربری شما احراز هویت شده و شما به‌عنوان قربانی، از سوی پلیس فتا مجرم شناخته خواهید شد.

    قبل از ورود به هر معامله‌ای ابتدا از تمیز بودن منبع پول اطمینان حاصل کنید. از پذیرش مبالغ مشکوک چه رمزارز و چه ریال اکیداً خودداری کنید.

    کلاهبرداری شماره پنج؛ پلن سود سرشار از ضرر

    تبلیغات وسوسه کننده ارزهای دیجیتال یکی دیگر از روش‌های کلاهبرداری در بازار ارزهای دیجیتال است. این تبلیغ را تصور کنید:

    با واریز هر میزان تتر پس از ۲۴ ساعت دو برابر تتر برداشت کنید. 

    یعنی اگر ۱۰۰ تتر واریز کنید ۲۴ ساعت بعد ۲۰۰ تتر برداشت خواهید داشت. چنین سودی حتی در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال هم هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و کلاهبرداران به خوبی از این مسئله باخبرند. نظرات پست هم که همه مثبت‌اند و از واریز سود و باورنکردنی بودن این موقعیت، تشکر می‌کنند. پس مشکل کجاست؟

    سؤال اینجاست که چرا فردی باید برای اینکه به شما ۲۰۰ دلار پس بدهد، ۱۰۰ دلار دریافت کند؟ اگر ۱۰۰ دلار شما را پس نداد، چگونه می‌توانید پیگیری و شکایت کنید؟ آیا قانون از شما حمایت خواهد کرد؟ اصلاً چرا باید خود را در چنین موقعیت مشکوکی گرفتار کنید؟ آیا هر کسی نمی‌تواند یک پیج اینستاگرام بزند و با مبلغی ناچیز فالور و لایک بخرد تا در ظاهر همه چیز را عادی جلوه دهد؟ کامنت‌های خوشحال و راضی حتماً انسان‌های واقعی خوشحال و راضی هستند یا صرفاً یک ربات یا یک نفر با چندین اکانت، این نظرات را ثبت کرده است؟ چنین اکانتی نظر فرد معترض را بلافاصله پاک نخواهد کرد؟ اگر پیج بعد از چند روز پاک شد؛ شما چگونه می‌توانید حتی هویت مجازی آن فرد را پیدا کنید؟ 

    این سؤالات تنها بخشی از هزاران سؤالی است که باید در مواجهه با چنین شرایطی از خود بپرسید و اگر این صفحه به نام سود تو بود یا ادعای ارتباط با سود تو را داشت؛ مطمئن باشید که جعلی است. 

    همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید؛ صفحه رسمی اینستاگرام سود تو شماره دو است. زیرا سود تو به هیچ عنوان هایلایتی تحت عنوان واریزی کاربران که از جمله تله‌هایی به نام پلن سود است؛ نخواهد داشت. واریز و برداشت شما در سود تو تماما تحت کنترل خودتان است و سود تو هرگز درخواست واریزی از شما نخواهد داشت. 

    هرگز به پلن‌های سودآور وسوسه کننده در تبلیغات اعتماد نکنید. 

    سود تو هرگز پلن سود و یا سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌دهد.  

    کلاهبرداری شماره شش؛ پشتیبانی تنها راهنمای شماست!

    پشتیبانی سود تو تنها نقش راهنمای شما را ایفا می‌کند. اگر در خصوص کار با حساب کاربری خود دچار مشکل شده‌اید؛ می‌توانید نخست از راهنمای سود تو کمک بگیرید و در صورتی که مشکل شما برطرف نشد؛ موضوع را با چت آنلاین مطرح کنید. پشتیبانی در این خصوص تنها شما را در کار با سود تو راهنمایی خواهد کرد و به هیچ عنوان عملیاتی مانند ساخت کیف پول، واریز، برداشت، معامله و… را برای شما انجام نخواهد داد. 

    به مثال زیر دقت کنید:

     

    آدرس کیف پول شما یک آدرس اختصاصی است که در اختیار خود شما قرار دارد. شما به راحتی با مراجعه به تمامی نسخه‌های بازار سود تو می‌توانید این آدرس یکتا را دریافت کنید. پشتیبانی سود تو به‌هیچ‌وجه هیچ آدرسی را به عنوان آدرس کیف پول برای شما ارسال نمی‌کند. 

    شما با واریز رمزارز به آدرسی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید در اصل نه به ولت شخصی خودتان در سود تو که به ولت کلاهبردار، رمزارز واریز کرده‌اید.

    کلاهبرداری شماره هفت؛ رمز خود را محرمانه نگه دارید

    اگر تصور شما از دزدی همراه با خشونت است؛ این تصور را در دنیای دیجیتال فراموش کنید. دزدها اغلب در دنیای مجازی زبانی چرب و نرم دارند و می‌توانند خود را به عنوان فردی دیگر جا بزنند. نکته مهم اینجاست که حتی اگر این افراد توانستند در جعل هویت خود موفق عمل کنند باز هم نباید بتوانند اطلاعات شخصی و حساس شما را دریافت کنند. 

    حفظ امنیت اطلاعات حساس مانند رمز عبور شما، حفظ امنیت حساب کاربری شماست. این اطلاعات را در اختیار هیچکس قرار ندهید.

    پشتیبانی سود تو هرگز رمز عبور شما را درخواست نمی‌کند. حتی اگر برای احراز هویت شما باشد. 

    برای مقابله با چنین کلاه‌برداری‌هایی چه کنیم؟·       

    • سود تو را تنها از آدرس‌های معتبر دنبال کنید. از دنبال کردن پیج‌های دیگر به نام سود تو اکیداً خودداری کنید.     
    • ترجیحاً آدرس سایت سود تو را به صورت دستی وارد کنید تا از درست بودن دامنه مطمئن شوید. 
    • فریب پلن‌های سودآور را نخورید و برای هیچ کیف پولی به طمع دریافت سود، رمزارز واریز نکنید.
    • از نه گفتن نترسید و از ندانستن خجالت نکشید. هیچ کسی حق ندارد اطلاعات شخصی شما را بداند و یا با هویت و سرمایه شما بازی کند.
    • به‌هیچ‌وجه حساب کاربری سود تو خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. افراد با در دست داشتن حساب کاربری شما، درست مانند اینکه شناسنامه شما را داشته باشند می‌توانند هر جرمی را به نام شما مرتکب شوند. 
    • مسئولیت تمامی تراکنش‌ها متوجه شخص شماست و بروز هرگونه مشکل گریبان شما را خواهد گرفت.
    • از خریدوفروش رمز ارز برای افراد ناشناس اکیداً خودداری کنید.  
    • در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی خود نهایت دقت را به کار ببرید و اجازه ندهید تا کلاهبرداران
    • از هویت واقعی و مجازی شما سوءاستفاده کنند.
    • به دست آوردن چنین مبالغ وسوسه‌برانگیزی هرقدر هم ساده به دردسرش نمی‌ارزد. فراموش نکنید
    • که سلام گرگ به‌هیچ‌عنوان بدون ‌طمع نیست.
    • کلاهبرداران ممکن است از نقاب شرکتی سرمایه‌دار گرفته تا پولدار بی‌سوادی که دوست دارد بیت
    • کوین داشته باشد و کار با اپلیکیشن را بلد نیست و حتی پدر بیچاره و نگرانی که می‌خواهد برای بچه‌اش در کشور غریب پول بفرستد را به چهره بزند. فریب داستان‌های متعدد و حتی سوزناک آن‌ها را نخورید.
    • در میان قربانیان افراد باهوش بسیاری وجود دارد که هرگز در خیالشان نمی‌گنجید چنین مورد
    • سوءاستفاده قرار بگیرند. وسوسه شدن و فریب خوردن ممکن است برای هرکسی رخ بدهد. پس
    • محتاطانه عمل کنید.
    • روش‌های زیادی برای کسب درآمد در سود تو وجود دارد و شما به‌طورقطع به چنین روش‌های مشکوک و خطرآفرینی نیاز نخواهید داشت. 

    سخن پایانی

     همان‌طور که گفتیم، تحولات و راهکارهای تازه مالی زندگی روزمره همه را تغییر داده است و به‌طورقطع کلاهبرداران از این قاعده خارج نیستند. آن‌ها بیکار نبوده و هم‌زمان با دگرگونی زندگی، روش‌های خودشان را تغییر داده و با فعالیت امروزه ما تطبیق داده‌اند. پس چه‌بهتر که نسبت به اتفاقات اطراف بی‌تفاوت نبوده و با کسب اطلاعات و تجربیات دیگران خودمان را دچار دردسرهای بزرگی نکنیم چرا که زمان، شخصیت و سرنوشت شما بیشتر از وعده‌های وسوسه کننده کلاهبرداران ارزش دارد. می‌توان چکیده مهم‌ترین اقداماتی که باید در خصوص حفظ حساب کاربری خود انجام دهید را به این ترتیب خلاصه کرد: تنها صفحات رسمی سود تو را دنبال کنید، همواره به آدرس سایت سود تو در بالای صفحه دقت کنید، رمز خود را در اختیار هیچ کسی قرار ندهید و از دادن دسترسی حساب کاربری به افراد ناشناس و یا انجام معامله برای آن‌ها خودداری کنید. 

    فراموش نکنید که راه‌های زیادی برای کسب سود و درآمد وجود دارد ولی کمک به کلاهبرداران در رسیدن به اهدافشان به‌هیچ‌وجه یکی از این راه‌ها نیست. 

     

     

    آیا این مطلب مفید بود؟ ۱۸ نظر

    ۵ ۱۸۰۵۶

    تمام ترفندهای پیشگیری از کلاهبرداری در سود تو

    به این پست امتیاز دهید.
    بازدید : 104 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 19 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
    دیدگاه کاربران
      • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
      • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها