سود تو پس از گم شدن کلید خصوصی چگونه به کیف پول دیجیتال خود دسترسی پیدا کنیم؟ - سود تو

زمان مطالعه: ۴ دقیقه

اگر شما هم جز کسانی هستید که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند حتما نگران حفاظت از اطلاعات والت یا کیف پول دیجیتال خود بوده‌اید. کلید خصوصی (Private Key

کلید خصوصیرشته ۲۵۶ بیتی رمزنگاری‌شده و منحصربه‌فرد که به کمک کلید عمومی، اجازه دسترسی به موجودی یک آدرس را ایجاد می‌کند.
“>Private Key)  که در والت شما ذخیره می‌شود وسیله‌ای برای انجام مبادلات ارزی است که باید از آن‌ به درستی نگهداری کنید. کلید خصوصی همان رمز ویژه‌ای است که تنها در اختیار شما قرار دارد و با استفاده از آن می‌توانید به اطلاعات کیف پول دیجیتال خود دسترسی پیدا کنید.

اگر کلید خصوصی والت شما مفقود شود هیچ راه دیگری برای دسترسی به آن نخواهید داشت. به همین دلیل باید به دنبال راهی باشید که بتوانید کلید خصوصی گم‌ شده کیف پول خود را بازیابی کنید. در این مقاله دو روش کاربردی را برای بازیابی کلید خصوصی به شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید سریعا به اطلاعات کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه مطلب، همراه ما باشید.

چرا باید از کلید خصوصی به خوبی نگه‌داری کنیم؟

زمانی که قصد خرید ارز دیجیتال را داریم به دنبال معتبرترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال هستیم تا بتوانیم از امنیت پول و سرمایه خود مطمئن شویم اما پیش از اعتماد به یک صرافی معتبر در وهله اول شما باید از اطلاعات و پول خود محافظت کنید. زمانی که یک کیف پول دیجیتال می‌سازید کلید عمومی و خصوصی آن به شما ارائه می‌شود تا تمام تراکنش‌های شما به وسیله کلید خصوصی، رمزنگاری شود. از طرفی کلید خصوصی نشان‌دهنده یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین است که نشان می‌دهد ارز در حال مبادله از چه نوعی است.

دقت کنید که قیمت ارزهای دیجیتال، مستقیما روی کلید خصوصی تاثیر ندارند و تنها روی اطلاعات تراکنش تاثیر خواهند گذاشت. فرآیند تولید کلید خصوصی به کمک توابع پیچیده ریاضی انجام می‌شود که کاملا یک طرفه بوده و امکان بازیابی آن از روی اطلاعات نهایی تراکنش‌ها و کلید عمومی وجود ندارد. اطلاعات کیف پول دیجیتال تنها با وجود کلید خصوصی قابل دسترسی است و در صورت گم کردن آن نمی‌توانید مبلغی را از کیف پول خود خارج کنید. بنا بر این بهتر است با روش‌های درست از کلید خصوصی والت خود مراقبت کنید یا در صورت مفقودی، سریعا آن را بازیابی کنید تا سرمایه شما مورد سرقت هکرها قرار نگیرد.

بهترین روش نگهداری از کلید خصوصی کیف پول دیجیتال چیست؟

آمارها نشان می‌دهد حدود ۲۰% بیت کوینی که استخراج می‌شود مفقود و از دسترس افراد، خارج می‌شوند. به همین دلیل بازیابی بیت کوین با کلید خصوصی برای باز گرداندن سرمایه افراد اقدامی بسیار مهم ولی دشوار تلقی می‌شود زیرا هیچ بانک یا سازمانی از بیت کوین پشتیبانی نمی‌کند. برای ایرانیان با توجه به محدودیت‌ و تحریم‌ها، محاسبه و دریافت قیمت بیت کوین به تومان در صرافی‌های داخلی که در هیچ جای دنیا ساپورت نمی‌شود، شرایط سخت‌تر و دشوارتر می‌شود. بنا بر این باید پس از ساخت والت و دریافت کلید عمومی و خصوصی باید آن را به شیوه‌ای درست در مکانی درست نگه‌داری کنید. در صورت نگه‌داری کلید خصوصی در موبایل، لپ تاپ، هارد و وسایلی که به راحتی امکان دسترسی و به سرقت رفتن اطلاعات در آن‌ها وجود دارد سریعا کلید خصوصی را از روی آن‌ها پاک کنید.

نگه داشتن کلید خصوصی در فضای ابری (cloud) به دلیل امکان هک و دسترسی هکرها بسیار خطرناک خواهد بود. کلید خصوصی را در فضای امنی که کسی جز شما به آن دسترسی ندارد نگه‌داری کنید و به هیچ وجه، کلید خصوصی والت خود را برای کس دیگری ارسال نکنید. صرافی دیجیتال سود تو علاوه‌بر اعلام قیمت لحظه‌ای ترون، بیت کوین و سایر رمز ارزها مقالات مفیدی را در زمینه کار و حفاظت از کیف پول برای شما در وبلاگ خود قرار داده است. شما می‌توانید با مطالعه مقالات سود تو اطلاعات بیشتری درباره محافظت از مبادلات ارزی و کیف پول دیجیتال خود به دست آورید و از سرمایه خود به خوبی محافظت کنید.

چگونه کلید خصوصی کیف پول را بازیابی کنیم؟

در صورتی که کلید خصوصی کیف پول خود را گم کردید بلافاصله برای بازیابی آن برای دسترسی مجدد به حساب خود اقدام کنید. بازیابی کیف پول با کلید خصوصی عملی نیست که فرد بتواند با کامپیوتر معمولی در خانه انجام دهد و نیاز به نرم‌افزارهای خاص و پیشرفته دارد. دو شرکت معتبر خارجی با تجهیزات و امکاناتی که دارند می‌توانند کیف پول دیجیتال شما را بازیابی کنند.

بازیابی کلید خصوصی کیف پول توسط شرکت Wallet Recovery

فرآیند تولید کلید خصوصی کاملا یک طرفه است به همین دلیل تنها راه بازیابی کلید خصوصی، تست کردن کلیدهای مختلف است. شرکت Wallet

کیف پولبه محل نگهداری، ارسال و انتقال ارزهای دیجیتال کیف پول می‌گویند. کیف پول‌ها شامل؛ کیف پول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کیف پول کاغذی می‌شود.
“>Wallet Recovery، فایل تراکنشی که قبلا تولید شده است را مبنا قرار می‌دهد سپس اطلاعات اولیه تراکنش را با میلیون‌ها کلید مختلف ادغام و بررسی می‌کند تا به فایل تراکنشی که مبنا قرار داده است برسد. به این ترتیب کلیدی که از طریق ادغام با اطلاعات اولیه تراکنش توانسته است دوباره فایل تراکنش مبنا را بسازد کلید خصوصی کیف پول شما خواهد بود. شرکت Wallet
کیف پولبه محل نگهداری، ارسال و انتقال ارزهای دیجیتال کیف پول می‌گویند. کیف پول‌ها شامل؛ کیف پول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کیف پول کاغذی می‌شود.
“>Wallet Recovery حدود ۲۰% از موجودی کیف پول را به عنوان هزینه از روی کیف پول شما برداشت و پس از آن رمز یا کلید خصوصی حساب را برای شما ارسال می‌کند. با توجه به بالا بودن نرخ مفقودی، قیمت بیت کوین کش و بیت کوین معمولی، بهتر است از رمز کیف پول خود به درستی مراقبت کنید تا برای فرآیند بازیابی، مقدار زیادی از آن را هزینه نکنید.

بازیابی کیف پول دیجیتال و کلید خصوصی به روش هیپنوتیزم

روش عجیب دیگری که برای بازیابی کلید خصوصی وجود دارد هیپنوتیزم نام دارد. در این روش به کمک حافظه تصویری افراد سعی می‌کنند رمز کیف پول دیجیتال را بازیابی کنند. آمارها نشان داده‌است که روش هیپنوتیزم نسبت به روش شرکت Wallet

کیف پولبه محل نگهداری، ارسال و انتقال ارزهای دیجیتال کیف پول می‌گویند. کیف پول‌ها شامل؛ کیف پول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کیف پول کاغذی می‌شود.
“>Wallet Recovery درصد موفقیت بیشتری دارد. میلر، ابداع کننده روش هیپنوتیزم مبلغ نصف یک بیت کوین و ۵% از موجودی کیف پول را به عنوان دستمزد دریافت می‌کند. با این وجود، میلر، لایت کوین و اتریوم را نیز به عنوان دستمزد به جای بیت کوین می‌پذیرد. قیمت بیت کوین نسبت به اتریوم بسیار بالاتر است و در صورت انتخاب اتریوم باید مقدار بیشتری از آن را برای بازیابی کلید خصوصی به روش میلر هزینه کنید. در صورت علاقه‌مندی می‌توانید قیمت اتریوم به تومان را به صورت لحظه‌ای در سایت سود تو  و بررسی مشاهده کنید.

همراه با سود تو، امن‎‌ترین مبادلات ارزی را در ایران انجام دهید

سود تو یکی از امن‌ترین و بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران است که بستر مناسبی را برای انجام مبادلات ارزی در ایران فراهم کرده است. برای استفاده از خدمات سود تو کافی است وارد صفحه اصلی سایت شوید و فرم ثبت نام را تکمیل کنید. در نهایت، هدف سود تو، فراهم کردن شرایطی مناسب و امن برای انجام مبادلات دیجیتالی ارزی برای ایرانیان در شرایط تحریم است.

آیا این مطلب مفید بود؟ ۱۳۱ نظر

۴ ۱۳۱

پس از گم شدن کلید خصوصی چگونه به کیف پول دیجیتال خود دسترسی پیدا کنیم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : امنیت تاريخ : 26 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها