سود تو چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟ - سود تو

بیت کوین از زمان عرضه در سال ۲۰۰۸ تا امروز توانسته جایگاه محکم خود را در بازار رمزارزها حفظ کند. افراد زیادی در سراسر دنیا به خرید و فروش بیت کوین مشغول هستند. برای نگهداری از بیت کوین به یک کیف پول دیجیتال نیاز داریم. در این مقاله می‌خواهیم به سوال «چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم» پاسخ دهیم. پیشنهاد می کنیم اگر به بیت کوین علاقه مند هستید تا انتهای مقاله همراه سود تو باشید.

سرفصل‌های این آموزش

کیف پول بیت کوین چیست؟

اگر سری به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال بزنیم با اصطلاح کیف پول دیجیتال مواجه می شویم. همان طور که برای نگهداری پول کاغذی به کیف پول نیاز داریم، برای نگهداری از بیت کوین یا سایر ارزها نیز باید کیف پول تهیه کنیم. کیف پول دیجیتال ماهیتی نرم افزاری دارد. به عبارت بهتر تمامی تراکنش های مالی در قالب اعداد رمزنگاری شده در کیف پول ثبت می شوند.

کلید خصوصی و کلید عمومی، همه اطلاعاتی که در کیف پول ثبت می شود

هر کیف پول دیجیتالی یک کلید خصوصی و یک کلید عمومی دارد. کلیدهای عمومی معمولا از رشته های ۳۴ تایی عدد و حروف تشکیل می شود. کلید عمومی مانند شماره حساب است. بنابراین هر کسی بخواهد به کیف پولی، پول واریز کند از کلید عمومی استفاده می کند. کلید خصوصی مانند پسورد شماره حساب است. کلید خصوصی به هیچ وجه نباید منتشر شود، چون امنیت کیف پول شما را به خطر می اندازد.

کیف پول بیت کوین چگونه کار می کند؟

عملکرد کلی کیف پول های دیجیتال راحت و ساده است. برای انتقال وجه باید کلید عمومی طرف مقابل را داشته باشیم. پس از آن بسته به نوع کیف پول که در ادامه درباره آن صحبت میکنیم می توانیم پول های خود را جابجا کنیم. این روند تقریبا در تمامی کیف پول ها مشترک است. پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از آخرین اخبار و قیمت ارزدیجیتال به صفحه قیمت ارزهای دیجیتال مراجعه بفرمایید.

چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

پیش از آنکه به معرفی انواع کیف پول بیت کوین بپردازیم، بد نیست نگاهی به چگونگی ساخت کیف پول داشته باشیم. پس از انتخاب هر کیف پولی می توانیم با ثبت نام در سایت، به راحتی کیف پول خود را بسازیم. از آنجا که کیف پول ها و سایت های متعددی در دنیا امکان ساخت کیف پول دیجیتال را فراهم کرده اند نمی توان تک تک آن ها را بررسی کرد. اما روند کار بسیار ساده است. معمولا در مرحله اول باید اطلاعات عمومی مانند ایمیل را ثبت کنیم. سپس اطلاعات را تایید کرده و کلید عمومی و خصوصی خود را دریافت کنیم.

چند مدل کیف پول دیجیتال داریم؟

معمولا در بازار کریپتوکارنسی کیف پول ها به دو نوع داغ ( Hot ) و سرد ( Cold ) تقسیم می شوند. منظور از کیف پول داغ، کیف پول های نرم افزاری است. در این کیف پول ها اطلاعات بر روی اپلیکیشن موبایل و یا وب سایت و یا نرم افزار های سیستم عامل ها ذخیره می شوند، برای کنترل و استفاده از این کیف پول ها کاربر حتما باید به شبکه ی اینترنت متصل باشد. علت اینکه به این کیف پول ها کیف پول داغ می گویند نیز بخاطر همین ویژگی آنلاین بودن آن ها است. کیف پول سرد، به کیف پول های سخت افزاری می گویند در این کیف پول ها اطلاعات بر روی یک سخت افزار مانند فلش ذخیره می شود، این کیف پول ها آفلاین هستند و به همین علت از امنیت بسیار بالایی برخوردارند.

معرفی ۷ تا از بهترین کیف پول های بیت کوین

انتخاب کیف پول بیت کوین از بین صدها کیف پول در دسترس بسیار سخت است. در ادامه بر اساس فاکتورهایی مانند امنیت، تجربه کاربری، دسترسی پذیری و امتیاز کاربران ۸ تا از بهترین کیف پول های بیت کوین را بررسی می کنیم.

۱- کیف پول سخت افزاری لجر، امنیت در بالاترین سطح ممکن

شرکت فرانسوی لجر به ساخت کیف پول های بسیار ایمن مشهور است. کیف پول های لجر ماهیت فیزیکی دارند. به دلیل اینکه اطلاعات کیف پول های لجر در هیچ جا به صورت آنلاین در دسترس نمی باشد، این کیف پول های دیجیتال بالاترین سطح امنیتی را دارا هستند. همچنین کیف پول های لجر از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی می کنند و به این ترتیب نیازی به تهیه یک کیف پول مجزا برای هر ارز نخواهد بود. با کیف پول لجر می توانید به راحتی اقدام به خرید و فروش بیت کوین کنید.

۲- کیف پول سخت افزاری Trezor ، اولین کیف پول سخت افزاری بیت کوین

ترزور را معمولا به اولین بودن در ساخت کیف پول سخت افزاری بیت کوین می شناسند. کیف پول ترزور مانند باقی کیف پول های سخت افزاری کلیدهای خصوصی خود را به صورت آفلاین نگه داری می کند. به این ترتیب امکان هک کردن اطلاعات وجود ندارد.

۳- کیف پول Mycelium، یک برنامه کاربردی و مناسب

در بین کیف پول های گرم یا نرم افزاری، مای سلیوم یکی از بهترین کیف پول ها برای نگهداری بیت کوین است. این کیف پول در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس در دسترس است. امنیت بالا و قابلیت بسیار کاربردی کیف پول مای سلیوم را یک سر  و گردن بالاتر از دیگر کیف پول های نرم افزاری بیت کوین قرار داده است.

۴- کیف پول Electrum، کیف پول متن باز بیت کوین

کیف پول الکتروم یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین کیف پول های بیت کوین است. این کیف پول بر خلاف سایر کیف پول ها متن باز است. توسعه دهندگان از سال ۲۰۱۱ بر روی به روزرسانی و بهتر کردن عملکرد الکتروم کار می کنند. از ویژگی های مثبت این کیف پول می توان به امنیت بالا و راه اندازی بسیار سریع اشاره کرد.

۵- کیف پول Coinomi، مناسب برای تازه واردان

معمولا افراد تازه وارد دنیای کریپتوکارنسی در کار با کیف پول های پیچیده به مشکل برمی خورند. کوینومی برای حل این مشکل، یک کیف پول بسیار ساده طراحی کرده است. به جرات می توان رابط کاربری کوینومی را ساده ترین و بهترین رابط کاربردی در میان انواع کیف پول بیت کوین دانست. به غیر از سادگی، می توان امنیت بالا و پشتیبانی از صدها ارز دیجیتال از دیگر ویژگی های کیف پول کوینومی است.

۶- کیف پول Trust Wallet، با بیش از یک میلیون نصب فعال

صرافی بایننس اعتبار و شهرتی جهانی دارد. کیف پول Trust Wallet نیز توسط این صرافی معتبر به بازار عرضه شده است. سادگی و کاربرد پسند بودن کیف پول بایننس باعث شده تا کنون ۱ میلیون نفر به صورت فعال از آن استفاده کنند، برای انتقال رمز ارزها از این کیف پول به کیف پول های دیگر فی و کارمزد تراکنش را باید با اتر پرداخت کرد، پس همیشه مقداری کمی اتر در این کیف پول داشته باشید.

۷- کیف پول Exodus، کیف پولی جذاب و زیبا

اکسودوس یکی دیگر از کیف پول های مطرح بازار ارز دیجیتال است. این کیف پول ابتدا برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد اما پس از مدتی نسخه موبایل آن نیز به بازار عرضه شد. رابط کاربری این کیف پول علاوه بر سادگی از جذابیت و زیبایی خاصی نیز برخوردار است. همچنین اکسودوس از صدها ارزدیجیتال پشتیبانی می کند که همین امر کاربران را از نصب سایر کیف پول ها بی نیاز می کند.

از کجا بیت کوین بخریم؟

در این مقاله سعی کردیم به سوال چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم پاسخ دهیم. اما هنوز یک سوال مهم دیگر باقی مانده است. از کجا می توان بیت کوین تهیه کرد؟  برای خرید و فروش بیت کوین به صفحه اصلی سایت سود تو مراجعه بفرمایید. در صفحه اصلی سود تو امکان مشاهده قیمت ارزها، استفاده از ماشین حساب ارز دیجیتال و امکان ثبت نام سریع در سایت وجود دارد. صرافی آنلاین سود تو امکان خرید و فروش انواع ارزدیجیتال را فراهم کرده است. در سود تو می توانید به صورت ۲۴ ساعته به فعالیت در بازار رمزارزها بپردازید و از امکانات مختلف ما استفاده کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
۲۰۶ نظر

۴
۲۰۶

چگونه کیف پول بیت کوین بسازیم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 51 views بار دسته بندی : کیف پول تاريخ : 20 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها