سود تو هش ریت چیست و چه نقشی در ماینینگ دارد؟ - سود تو

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

فناوری‌ های جدید با خود اسامی و اصطلاحات تازه‌ای را وارد بازار می‌کنند. یکی از تازه‌ترین فناوری ‌های موجود در بازار بلاک چین و کریپتوکارنسی است. دنیای کریپتوکارنسی پر از اصطلاحات ناشناخته است. در این مقاله می‌خواهیم با یکی از مهم‌ترین اصطلاحات این جهان آشنا شویم. واژه هش یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین اصطلاحات این محیط است. در ادامه قصد داریم با پاسخ به سؤال هش ریت چیست دید بهتری نسبت به بلاک چین پیدا کنیم. در ادامه همراه صرافی آنلاین سود تو باشید.

نرخ هش چیست؟ معیار اندازه‌گیری دستگاه‌های ماینر

هش ریت یا هش پاور معیار اندازه‌گیری عملکرد دستگاه ماینر است. بسیاری از افراد در کنار خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتالی در انواع صرافی ارز دیجیتال به ماینینگ نیز مشغول هستند. برای ماینینگ نیاز به دستگاه ماینر داریم. دستگاه ماینر دستگاهی است که معادلات پیچیده شبکه را حل می‌کند. در حقیقت برای هر فعالیتی در شبکه از قبیل نقل و انتقالات مالی نیاز به حل معادلات دشوار است. برخی افراد که ماینر نامیده می‌شوند به کمک دستگاه‌های پیشرفته این معادلات را حل می‌کنند. هر ماینری که بتواند زودتر معادله را حل کند، از شبکه پاداش می‌گیرد. بنابراین ماینر همیشه به دنبال قوی‌ترین دستگاه‌ها برای ماینینگ هستند. اینجا همان‌جایی است که اهمیت هش ریت مشخص می‌شود.

هش ریت، ماینینگ روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود

تا اینجا با تعریف هش ریت (HashRate) آشنا شدیم. هش ریت یک عدد ثابت نیست. در حقیقت به دلیل افزایش زمان استخراج بلوک‌ها، عدد هش ریت نیز بیشتر می‌شود. به عبارت بهتر اگر هش ریت ثابت باشد، افراد بسیاری می‌توانند در مدت‌زمانی بسیار کوتاه تمامی معادلات موجود در شبکه را حل کنند. اما معماری اکثر ارزهای دیجیتالی به‌خصوص بیت کوین به‌گونه‌ای طراحی ‌شده که هر بار حل معادلات زمان بیشتری می‌برد. اینجا عملکرد هش بیشتر خودش را نشان می‌دهد. به عبارت بهتر بالاتر رفتن هش پاور  (Hash

تابع هش نوعی تابع ریاضی است که از آن برای کدگذاری و رمزی کردن اطلاعات استفاده می‌شود. به این صورت که اطلاعات به صورت وردی به این تابع داده شده و تابع آن را به کد هش با طول مشخص و متشکل از حروف و اعداد تبدیل می‌کند.

“>Hash Power) باعث سخت تر شدن استخراج بیت کوین و ارزهای مشابه می‌شود. جالب است بدانید مانند امکان ماشین حساب ارز دیجیتال که امکان محاسبه تبدیل ارزها به یکدیگر را فراهم کرده، در برخی سایت‌ها امکان محاسبه اقتصادی بودن ماینینگ بر اساس هش در لحظه فراهم‌ شده است.

هش ریت چگونه اندازه‌گیری می‌شود و واحد آن چیست؟

هش ریت توسط واحدی با نام ( هش بر ثانیه ) محاسبه و اندازه‌گیری می‌شود. هش ریت را نیز می‌توان به واحدهای بزرگ‌تر یا کوچک‌تر تقسیم کرد. در ادامه می‌توانید واحدهای هش ریت را مشاهده کنید:

  • ۱ KH/s یا هزار هش بر ثانیه؛ معادل یک کیلوهش بر ثانیه
  • ۱ MH/s یا یک‌میلیون هش بر ثانیه؛ معادل یک مگاهش بر ثانیه
  • ۱ GH/s یا یک میلیارد هش بر ثانیه؛ معادل یک گیگاهش بر ثانیه
  • ۱ TH/s یا یک تریلیون هش بر ثانیه؛ معادل یک تراهش بر ثانیه
  • ۱ PH/s یا یک کوادریلیون هش بر ثانیه؛ معادل یک پتاهش بر ثانیه
  • ۱ EH/s یا یک کوئینتیلیون هش بر ثانیه؛ معادل یک اگزاهش بر ثانیه

هش ریت، پاداش و سختی استخراج، سه‌گانه سودآوری ماینینگ

زمانی که به سراغ ماینینگ می‌رویم، با یک مثلث سه‌ ضلعی روبه‌رو می ‌شویم. هش ریت، پاداش ماینرها و درجه سختی سه عامل وابسته به یکدیگر هستند. به عبارت بهتر با بالا رفتن نرخ هش ریت، درجه سختی نیز بیشتر می‌شود. در این شرایط ماینرها رقابت سختی برای حل کردن معادلات سر می‌گیرد. به همین دلیل دریافت پاداش نیز دشوارتر می‌شود. این موضوع درباره تمامی بلاک چین‌ها صادق است.

آیا هش مهم‌ترین معیار برای خرید دستگاه ماینینگ است؟

هش تنها یکی از عوامل مهم در سودآوری صنعت ماینینگ است. در کنار قدرت هش، مصرف برق و قیمت دستگاه نیز از عوامل مهم در سودآوری ماینینگ است. برای مثال در صنعت ماینینگ بیت کوین، هرچقدر هش دستگاه بیشتر باشد، امکان حل کردن معادله نیز افزایش خواهد یافت. پیشنهاد می‌کنیم پیش از ادامه مقاله و جهت آشنایی با ارزهای دیجیتالی به صفحه خرید لای‍ت‌کوین مراجعه بفرمایید.

معرفی ۳ دستگاه با هش ریت بالا برای ماینینگ

پس از آشنایی کامل با ماینینگ و اصلاح هش ریت در ادامه نگاهی به معروف‌ترین دستگاه‌های ماینینگ داریم. البته همان‌طور که اشاره کردیم هش ریت صرفاً ملاک مناسبی برای انتخاب دستگاه ماینینگ نیست. اما می‌تواند به علاقه‌مندان صنعت ماینینگ در انتخاب مناسب دستگاه کمک کند. انتخاب دستگاه ماینینگ به نوع ارز استخراجی نیز بستگی دارد. به عبارت بهتر برخی دستگاه‌ها صرفاً برای استخراج بیت کوین یا اتریوم ساخته‌شده‌اند. همان‌طور که هنگام خرید تتر نمی‌توان آن را به ارز دیگری تبدیل کرد. دستگاه‌هایی که برای استخراج یک نوع بلاک چین طراحی ‌شده‌اند را نمی‌توان تغییر داد.

۱- بیت مین انت ماینر اس ۱۷ پلاس، پرچم ‌دار شرکت بیت مین

دستگاه مین انت مایر اس ۱۷، پرچم‌دار شرکت بیت مین به‌ حساب می‌آید. با توجه به همین موضوع، معلوم است که شرکت سازنده حسابی برای این دستگاه سنگ تمام گذاشته است. بیت ماین انت اس ۱۷ پلاس، قدرتی برابر با ۷۳ تراهش دارد. البته مصرف برق بالای ۲۹۲۰ واتی در کنار قیمت ۲۶۰۰ دلاری این دستگاه را به یکی از گران‌ ترین دستگاه‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

۲- اینوسیلیکون تی ۳ پلاس، چشم امید صنعت ماینینگ

شرکت خوش ‌نام اینوسیلیکون با عرضه دستگاه اینوسیلیکون تی ۳ پلاس برای تمامی رقبا خط ‌و نشان کشیده است. مشخصاتی مثل قدرت ۵۳ تراهشی در کنار مصرف برق ۲۱۰۰ واتی این دستگاه را در لیست خرید بسیاری از ماینرهای بزرگ دنیا قرار داده است.

۳.- واتس‌ ماینر ام۲۰ اس، محصولی جذاب از یک شرکت نوظهور

شرکت MicroBT عمر زیادی در صنعت ماینینگ ندارد. ماینر M20 این شرکت باقدرت ۶۸ تراهشی در کنار وزن کم و قیمت نسبتاً کم ۱۸۹۰ دلاری نشان از عزم بالای این شرکت برای گسترش بازار خود دارد. این دستگاه بیشتر برای ماینرهای شخصی قابل‌ استفاده است.

هش ریت، دنیای پررمز و راز ماینینگ

در این مقاله سعی کردیم در قالب سؤال هش ریت چیست با دنیای ماینینگ آشنا شویم. اصطلاح هش ریت یا قدرت هش بیشتر در صنعت ماینینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. دنیای ماینینگ به ‌واسطه پیچیده شدن معادلات، متغیر بودن پاداش به یک دنیای پر از رمز و راز تبدیل‌شده است. این دنیای جذاب البته برای همه افراد مناسب نیست. به عبارت بهتر ورود به این حوزه برای کسانی مناسب است که آشنایی کامل با مسائل فنی و دنیای کریپوکارنسی دارند. بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال راه مناسب‌تر و معقولانه‌تری برای فعالیت و سرمایه‌گذاری است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و فعالیت در این بازار به صفحه اصلی سود تو مراجعه بفرمایید. صرافی آنلاین سود تو مرجع خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتالی است.

آیا این مطلب مفید بود؟ ۴۳ نظر

۵۴۳

هش ریت چیست و چه نقشی در ماینینگ دارد؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 56 views بار دسته بندی : استخراج تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها