سود تو چگونه اتریوم استخراج کنیم؟ - سود تو

زمان مطالعه: ۵ دقیقهاتریوم در کنار بیت کوین یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال دنیا به شمار می رود. در سال های اخیر با توجه به قیمت مناسب، افراد زیادی به سمت ماینینگ اتریوم تمایل پیدا کرده اند. در این مقاله سعی کرده ایم یک راهنمای کامل برای ماینینگ اتریوم تهیه کنیم. بنابراین اگر به استخراج اتریوم علاقه مند هستید در ادامه همراه سود تو باشید.

کامپیوترهای خانگی به صرفه نیستند

اگر چند سال پیش قصد ماینینگ هر رمزارزی را داشتیم می توانستیم از کامپیوترهای شخصی استفاده کنیم. اما با گسترش خرید و فروش ارز دیجیتال در کنار توسعه شبکه بلاک چین عملا نمی توان از کامپیوترهای شخصی استفاده کرد. اگر بخواهیم ساده تر بگوییم کامپیوترهای شخصی در این فرآیند رقابتی شانسی برای کسب درآمد ندارند. ماینینگ اتریوم نیازمند سیستم سخت افزاری مناسب و برق ارزان قیمت است. سیستم های قدیمی ماینینگ از CPU برای استخراج اتریوم استفاده می کردند اما امروزه تمامی ماینرها به استفاده از کارت های گرافیک روی آورده اند.

ریگ استخراج اتریوم

برای استخراج اتریوم به یک ریگ نیاز داریم. منظور از ریگ ماینینگ یک دسته کامل از سخت افزارها است.ریگ شبیه کیس های معمولی کامپیوترهای خانگی است که تعداد زیادی کارت گرافیک را در خود جای داده است. ریگ های استخراج ماینینگ را می توان از به صورت آماده خریداری کرد یا به صورت دستی جمع آوری و نصب کرد. در ادامه اجزای ریگ ماینینگ اتریوم را با یکدیگر بررسی می کنیم:

۱- کارت های گرافیک قدرتمند؛ موتور محرک ریگ ماینینگ

کارت گرافیک را می توان مهم ترین عضو یک ریگ به حساب آورد. بدون داشتن کارت های گرافیک قدرتمند عملا نمی توان هیچ محاسبه ای را برای استخراج اتریوم انجام داد. از مهم ترین برندهای کارت گرافیک مناسب ماینینگ می توان به AMD و Nvidia  اشاره کرد. در انتخاب کارت گرافیک باید به قدرت هش نیز توجه کرد. هر چقدر قدرت هش دستگاه بیشتر باشد، سرعت حل معادلات بیشتر خواهد شد. از قدرتمندترین کارت های گرافیک مدل های یاد شده و با قدرت هش بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 56 – قدرت هش: Mh/s 36
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega 64 – قدرت هش: Mh/s 40
  • کارت گرافیک AMD Radeon VII – قدرت هش: Mh/s 78
  • کارت گرافیک Nvidia RTX 2070 – قدرت هش:  Mh/s 36
  • کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 – قدرت هش:  Mh/s 36
  • کارت گرافیک Nvidia RTX 2080 Ti -قدرت هش: Mh/s 52

۲- شاسی ریگ؛ محل نصب تمام قطعات

شاسی ریگ یکی دیگر از وسایل ضروری برای ماینینگ است. تمام قطعات ریگ بر روی شاسی سوار می شوند.شاسی را نیز می توان از بازار تهیه کرد یا به صورت دستی ساخت.

۳- منبع تغذیه؛ انتخاب با توجه به تعداد کارت گرافیک

منبع تغذیه باید متناسب با تعداد کارت گرافیک باشد. هرچقدر تعداد کارت های گرافیک ریگ ماینینگ بیشتر باشد به منبع تغذیه قوی تری نیاز داریم. برای یک سیستم کوچک یک منبع تغذیه ۳۰۰ تا ۵۰۰ واتی کافی است اما مثلا برای ۶ کارت گرافیک به یک منبع تغذیه ۱۲۰۰ واتی نیاز داریم.

۳- رم؛ کوچک اما اثرگذار

ماینینگ معمولا به رم زیادی نیاز ندارد. حتی می توان از رم های بسیار کوچک و ارزان نیز استفاده کرد. در هنگام انجام محاسبات بیشتر فشار بر روی کارت های گرافیک است. به همین دلیل اگر  ریگ را فقط برای ماینینگ می خواهید، نیازی به رم قدرتمند نخواهید داشت.

۴- سی پی یو؛ لازم اما کم اثر

یکی دیگر از وسایل مورد نیاز برای راه اندازی ریگ ماینینگ، CPU است. یک CPU معمولی با قدرت متوسط می تواند نیاز ریگ شما را برطرف کند.

۵- درایو SSD؛ ۱۲۰ گیگابایت کافی است

درایو اس اس دی از دیگر اجزای مهم در راه اندازی ریگ ماینینگ است. این درایو وظیفه نصب سیستم عامل و اجرای نرم افزارها را بر عهده دارد. به همین دلیل نیازی به هزینه زیاد نیست. به کمک یک درایو اس اس دی ۱۲۰ گیگابایتی نیز می توان ریگ ماینینگ اتریوم را راه اندازی کرد.

۶- کابل ها، سیم کشی داخلی ریگ

تمامی اجزای داخل ریگ باید با یکدیگر اتصال مناسبی داشته باشند. برای سیم کشی داخلی می توان از PCI Express USB استفاده کرد.

۷- مادربورد، محل قرار گیری کارت های گرافیکی

مادربورد ریگ دقیقا همان جایی است که کارت  های گرافیکی به یکدیگر متصل می شوند. در بازار مادربوردهای مناسبی وجود دارند که می توانند در راه اندازی ریگ به ما کمک کنند.

۸- اینترنت، فقط پایداری مهم است

ماینینگ اتریوم به اینترنت پرسرعت یا به حجم بالایی نیاز ندارد. مهم ترین نکته در انتخاب اینترنت، پایداری آن است. اگر اینترنت دچار اختلال یا قطعی شود عملا فرآیند ماینینگ دچار قطعی خواهد شد.

چگونه قطعات را به یکدیگر متصل کنیم؟

اتصال قطعات رینگ به یکدیگر کار سختی نیست. با کمک یک کارشناس می توان به راحتی این قطعات را به یکدیگر متصل کرد. همچنین ویدیوهای آموزشی زیادی بر روی فضای اینترنت، نحوه اسمبل کردن قطعات را آموزش می دهند.

شیرجه در یک استخر ماینینگ، شروع استخراج اتریوم

یک ماینر به تنهایی و با سیستم شخصی نمی تواند سودی از بازار به دست آورد. حل کردن معادلات پیچیده در فضای رقابتی استخراج نیازمند قدرت محاسباتی بالاتری است. به همین دلیل برای راحتی کار، استخرهای ماینینگ اتریوم به وجود آمده اند. در استخرهای ماینینگ، ماینرها قدرت ریگ های خود را روی یکدیگر جمع می کنند. به عبارت دیگر همه آن ها برای حل کردن یک بلوک با یک دیگر همکاری می کنند. پس از حل بلوک به تناسب قدرت دستگاه هر ماینر، مقدار اتریوم بین آن ها تقسیم می شود. استخرهای استخراج اترماین (Ethermine) تواف‌پول (۲fpool) و ماینرگیت (Minergate) از مشهورترین استخرهای ماینینگ اتریوم به حساب می آیند. انتخاب استخر ماینینگ به کارمزد دریافتی، امنیت و رابط کاربری آن بستگی دارد که می توانید بر اساس نیاز و انتظارت خود یکی از استخرها را انتخاب کنید.

کیف پول اتریوم، ذخیره سازی زحمات ماینر

برای نگه داری از اتریوم های استخراج شده به یک کیف پول اتریوم نیاز داریم. در حال حاضر کیف پول های زیادی در دنیا برای نگهداری اتریوم وجود دارد. برای مثال می توان از کیف پول Myetherwallet و MetaMask برای نگهداری اتریوم استفاده کرد. کیف‌پول ها علاوه بر ماینینگ در فرآیند خرید و فروش اتریوم هم می‌توانند به شما در حفظ امنیت کوین‌ها کمک کنند.

چند نکته پایانی درباره ماینینگ اتریوم، به بازارهای دیگر هم فکر کنید

در این مقاله سعی کردیم ماینینگ اتریوم را از تمامی جنبه ها مورد بررسی قرار دهیم. اما بد نیست چند نکته را نیز در رابطه با ماینینگ اتریوم به خاطر داشته باشیم. همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کامپیوترهای شخصی به هیچ عنوان بازدهی اقتصادی ندارند. بنابراین مراقب سودجویانی که قصد سوء استفاده از سیستم شما را دارند، باشید. همچنین مهم ترین نکته در ماینینگ اتریوم مصرف برق بالا است.بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از شروع ماینینگ حتما مصرف برق و هزینه آن را به دقت محاسبه کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

همچنین باید به خاطر داشت که ماینینگ تنها یکی از راه‌های جذاب و پرسود است. اما در کنار این بازار، مارکت خرید و فروش رمزارزهای دیجیتالی نیز بسیار مهم و محبوب است. در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتالی می‌توانید به خرید بیت کوین، تتر، اتریوم و سایر ارزهای مهم بپردازید و سود مناسبی به دست آورید. اگر به فعالیت در بازار رمزارزها علاقه دارید، همین حالا به صفحه اصلی سود تو مراجعه کنید. در سود تو می توانید در یک بازار ۲۴ ساعته و کاملا ایمن با کمترین کارمزد به فعالیت بپردازید.

آیا این مطلب مفید بود؟
۳۷۱ نظر

۵
۳۷۱

چگونه اتریوم استخراج کنیم؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 44 views بار دسته بندی : استخراج تاريخ : 1 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها