سود تو آنالیز قیمت رمز ارزهای پیشرو بازار (بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش) - سود تو

درشرایطی که بیت کوین در حال تقلا برای عبور از سقف ۱۶۳۰۰ دلاری است، چند آلت کوین دیگر نیز حرکت رو به بالای خود را آغاز کرده‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌ها نشان می‌دهند که بیت کوین، با افزایش مشارکت سرمایه گذاران خرد و مؤسسات مالی، در حال دریافت حمایت بیشتری است. نزدیک شدن قیمت بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ در بازارهای آتی نیز نشانگر علاقه مند شدن سرمایه گذاران به بیت کوین است. همچنین بر اساس داده‌های Arcane، حجم نقطه‌ای بیت کوین به بالاترین حد خود در ۵۲ هفته اخیر رسیده است.

بیت کوین امروز (۲۴ آبان ۹۹) شاهد افت قیمت ۲ درصدی بود. در چنین شرایطی اگرچه معامله گران و تریدرها باید محتاط باشند، اما فعلاً نباید وحشت زده عمل کنند. زیرا عملکرد صعودی کنونی بیت کوین، یک اتفاق احساسی نبوده است. علاوه بر این بسیاری از تحلیلگران نسبت به گاوی بودن بازار بیت کوین تا به امروز بدبین بوده‌اند. وجود افراد بدبین نشانه خوبی است. زیرا بالاترین سطح قیمتی زمانی رخ می‌دهد که آخرین افراد بدبین نیز به صعودی بودن بازار ایمان بیاورند و اقدام به خرید کنند. در این صورت دیگر خریداری در بازار باقی نخواهد ماند و روند بازار تغییر می‌کند.

البته این نشانه‌های مثبت به این معنا نیست که هیچ اصلاحی در ادامه راه وجود نخواهد داشت. عقب نشینی ها برای خارج شدن دوره‌ای دست‌های لرزان و ضعیف از بازار ضروری‌ای است و چنین اتفاق‌هایی می‌تواند طول عمر روند صعودی را افزایش دهند.

با توجه به این نکات، در ادامه قصد داریم قیمت ۴ ارز برتر بازار را تجزیه و تحلیل کنیم تا به این نتیجه برسیم که آیا روند صعودی ادامه خواهد داشت یا باید منتظر اصلاح بازار باشیم. اگر به خرید و فروش ارز دیجیتال علاقه مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

سرفصل‌های این آموزش

آنالیز قیمت بیت کوین

بازار صعودی بیت کوین با عبور از سقف مقاومت ۱۶ هزار دلاری در ۲۲ آبان ادامه داشته است. عبور از این سقف می‌تواند اولین قدم‌ها برای پیشروی به سوی سقف ۱۷۲۰۰ دلاری باشد. میانگین متحرک رو به بالا و شاخص قدرت نسبی در محدوده سقف قیمتی، نشان دهنده صعودی بودن بازار است. اگر این حرکت صعودی بتواند خود را به بیش از ۱۷۲۰۰ برساند، هدف بعدی عبور از سقف تاریخی بیت کوین خواهد بود.

با این حال، اگر قیمت بیت‌کوین بار دیگر به زیر ۱۶ هزار دلار برسد، معامله گران باید محتاط‌تر عمل کنند. این نشان می‌دهد که فعالان بازار در مقابل سطوح قیمتی بالاتر مقاومت می‌کنند. بررسی قیمت لحظه ای ارز های دیجیتال نشان می‌دهد در حال حاضر (۲۴ آبان) این اتفاق رخ داده است. اگر قیمت زیر ۱۶ هزار دلار باقی بماند، ممکن است قیمت بیت کوین به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۴۵۹۶ دلار) کاهش پیدا کند.

آنالیز قیمت اتریوم

حمایت کنندگان به سختی می‌توانند اتر را بالاتر از خط مقاومت در برابر الگوی قیمتی گوه (کنج) صعودی نگهدارند. با این حال نکته مثبت اینجاست که حمایت هنوز هم ادامه دارد. به این ترتیب خریداران جدید دوباره تلاش می‌کنند تا قیمت را بالای الگوی گوه (کنج) ببرند. اگر آن‌ها بتوانند این کار را انجام دهند، قیمت اتریوم ممکن است تا ۴۸۸.۱۳۴ دلار نیز افزایش پیدا کند. البته فروشندگان یا به اصطلاح خرسی های بازار ممکن است دوباره حرکت صعودی را در این سقف مقاومتی متوقف کنند.

در صورتی که فروشندگان موفق شوند، ممکن است قیمت اتریوم به پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۴۲۶ دلار) کاهش پیدا کند.

در مقابل اگر خریداران بتوانند با حمایت قیمت را به بالای ۴۸۸.۱۳۴ دلار برسانند، مرحله بعدی روند صعودی احتمالاً آغاز خواهد شد. اولین هدف حرکت صعودی بعدی ۵۲۰ دلار و سپس ۵۵۰ دلار است. میانگین متحرک رو به بالا و شاخص قدرت نسبی (RSI) عدد بالای ۶۷ نشان می‌دهد که فعلاً بازار در دست معامله گران خوشبین و حمایت کننده است.

اولین نشانه تغییر وضعیت بازار، عقب نشینی قیمت به زیر متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد بود. چنین حرکتی می‌تواند منجر به سقوط قیمت به حدود خط حمایت الگوی گوه (کنج) شود.

آنالیز قیمت ریپل

طی دو روز گذشته ریپل در حال تقلا برای عبور از مقاومت ۰.۲۶ دلار بوده است. این نشان می‌دهد که در سرمایه گذاران خوشبین یا اصطلاحا گاوی عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود در بازارهای آتی ندارند، زیرا احتمال می‌دهند که قیمت بیش از پیش صعود کند. افزایش میانگین متحرک و RSI بالای ۵۹ نشان می‌دهد که فعلاً این سرمایه گذاران خوش بین بازار را تحت کنترل دارند. عبور قابل انتظار از ۰.۲۶ دلار می‌تواند مقدمه‌ای برای حمله به ۰.۳۰ دلار باشد. بالاتر از این سقف، ممکن است حرکت صعودی حتی به ۰.۳۲ دلار برسد.

در مقابل اگر سرمایه گذاران گاوی نتوانند حرکت را بالای ۰.۲۶ دلار حفظ کنند، خرسی‌ها سعی می‌کنند قیمت را به زیر میانگین برگردانند. در این صورت قیمت ممکن است به ۰.۲۲۹۵ دلار نیز کاهش یابد.

آنالیز قیمت بیت کوین کش

حمایت کنندگان توانستند افت قیمت بیت کوین کش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۵۷ دلار) را در ۲۲ آبان جمع کنند اما نتوانستند باعث حرکت بیت کوین کش به سقف‌های بالاتر شوند. این موضوع باعث افزایش تعداد فروشندگان و حرکت بیت کوین کش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خواهد شد.

اگر حرکت نزولی به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۴۷ دلار) ادامه داشته باشد، رمزارز بیت کوین کش می‌تواند تا سطح حمایت بعدی که در ۲۳۱ دلار قرار دارد، سقوط کند. تا به اینجا حمایت کنندگان دوبار در مقابل شکسته شدن این سطح مقاومت کرده‌اند. بنابراین شکسته شدن این سطح می‌تواند فروش را تشدید کند و قیمت را به ۲۰۰ دلار برساند.

با این حال میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه مسطح است و RSI نیز در نزدیکی نقطه میانی قرار دارد. بنابراین باید چند روزی منتظر ماند تا مشخص شود که بازار به سمت کدام یک از حمایت کنندگان یا فروشندگان حرکت می‌کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
۱۰ نظر

۵
۱۰

آنالیز قیمت رمز ارزهای پیشرو بازار (بیت کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین کش)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 38 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها