سود تو آنالیز قیمت مهم‌ترین ارزهای دیجیتال بازار: بیت کوین، اتریوم، ریپل و بیت کوین کش - سود تو

اصلاح قیمتی اخیر نتوانسته روند صعودی بیت کوین را متوقف کند اما اکثر آلتکوین ها شتاب اصلی خود را از دست داده‌اند و ممکن است در چند روز آینده در یک محدوده مشخص باقی بمانند. در ادامه با بازار خرید و فروش ارز دیجیتال سود تو همراه باشید تا به تحلیل قیمت رمز ارزهای مهم بازار بپردازیم.

به گزارش کوین تلگراف، بازار صعودی فعلی بیت کوین به صورت عمده توسط سرمایه گذاران نهادی شکل گرفته است. بسیاری از شرکت‌های سرمایه بزرگ مثل میکرو استراتژی اعلام کرده‌اند که همچنان به خرید بیت کوین ادامه می‌دهند. تحلیلگران معتقد هستند که برای ادامه روند صعودی فعلی، باید مانند چند هفته گذشته، ورود پول جدید توسط مؤسسات ادامه داشته باشد. در غیر این صورت بیت کوین ممکن است شاهد یک اصلاح اساسی باشد.

در بازار گاوی و صعودی همیشه در هر مرحله پیش از رشد شاهد یک اصلاح هستیم. بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، هنگامی که روند اصلی همچنان صعودی است، سرمایه گذاران به کاهش قیمت و اصلاحات انجام شده به عنوان یک فرصت خرید و نقطه ورود کم خطر نگاه می‌کنند. بنابراین این اصلاح‌ها، در صورتی که همچنان روند صعودی بازار ادامه داشته باشد، باعث جذب سرمایه گذاران بیشتری نیز خواهد شد.

سرفصل‌های این آموزش

تحلیل قیمت بیت کوین؛ پادشاه همچنان در مسیر خود ثابت قدم است

خریداران بیت کوین را در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ به بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین یعنی ۲۴ هزار دلار رساندند. با این حال، نتوانستند با مقاومت سنگین فروشندگان مقابله کنند و قیمت به زیر منطقه ۲۴ هزار دلار باز گشت.

دیروز (۱ دی ۹۹) قیمت تحت تأثیر مقاومت شدید فروشندگان تا ۲۱۹۳۴ دلار نیز کاهش پیدا کرد. با این حال سرمایه گذاران جدید و خریداران فشار خرید بیت کوین را بیشتر کردند تا روند صعودی را مجدداً از سر بگیرند. این فشار امروز موفقیت آمیز بود و قیمت بیت کوین در حال حاضر (۲ دی ۹۹) در محدوده بالاتر از ۲۳ هزار دلار قرار گرفته است و همچنان در مسیر صعودی قرار دارد.

در چنین شرایطی اگر بیت کوین بتواند مقاومت ۲۴ هزار دلار را بشکند، به سراغ سقف ۲۶۹۵۸ دلار خواهد رفت. با این حال اگر بار دیگر در محدوده ۲۴ هزار دلار شکست بخورد، امکان سقوط تا حمایت ۲۰ هزار دلار نیز وجود دارد. در صورتی که حمایت ۲۰ هزار دلار نیز شکسته شود، ممکن است بیت کوین تا میانگین متحرک ۵۰ روزه (۱۸۱۳۶ دلار) سقوط کند.

تحلیل قیمت اتریوم؛ بازگشت به بازار بعد از ذخیره سود

اتریوم نتوانست به حرکت خود پس از شکست الگوی مثلث صعودی ادامه دهد. عدم توانایی در ادامه دادن به مسیر صعودی باعث شد تا معامله گران کوتاه مدت اقدام به ذخیره سود کنند و این موضوع باعث کاهش قیمت اتریوم شده است.

در چنین شرایطی خریداران سعی می‌کنند تا بیت کوین را به مسیر صعودی برگردانند. در صورتی که خریداران موفق شوند از کاهش قیمت بیت کوین در یکی دو روز آینده به پایین‌تر از ۵۹۹ دلار جلوگیری کنند، احتمالاً مسیر دوباره صعودی خواهد شد. در این صورت هدف اولیه ۶۷۶ دلار و در نهایت ۷۶۳ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت ریپل؛ بازار در دست نوسانگیران

ریپل در طی هفته گذشته دوبار در تلاش برای عبور از سقف ۰.۶۰ دلار شکست خورد و همین موضوع باعث شد تا در طی روزهای ابتدایی هفته جدید قیمت ریپل تا ۰.۴۶ دلار نیز سقوط کند. از دست دادن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۵۴) دلار اتفاق ناخوشایندی برای ریپل محسوب می‌شود.

با از دست رفتن این حمایت مهم، امکان سقوط ریپل تا ۰.۴۳ دلار وجود دارد. اتفاقی که در حال حاضر رخ داده است نشانگر این است که نوسانگیر ها در محدوده ۰.۴۵ تا ۰.۶۰ در حال خرید و فروش ریپل هستند. گر قیمت ریپل به پایین‌تر از ۰.۴۳ یا بالاتر از ۰.۶۷ دلار برسد بازار صعودی آن مجدداً آغاز خواهد شد. ۰.۴۳ حمایت بسیار مهمی است که شکسته شدن آن باعث فشار بیشتر خریداران برای حفظ روند صعودی می‌شود.

تحلیل قیمت بیت کوین کش؛ حمایت جانانه برای عبور از مقاومت حساس

بیت کوین کش در ۳۰ آذر ماه توانست قیمت ۳۵۳ دلار را لمس و از آن عبور کند با این حال خریداران نتوانستند بیت کوین کش را در سطوح بالا حفظ کنند. دیروز نیز قیمت بیت کوین کش مجدداً به ۳۵۳ دلار رسید اما باز هم فروشندگان به شدت در این ناحیه مقاومت کردند. اتفاقی که موجب ایجاد یک کندل ضعیف بلند شد.

امروز قیمت بیت کوین کش با کاهش بیشتری رو به رو بود. در چنین شرایطی خریداران سعی می‌کنند تا در محدوده نزدیک به میانگین نمایی ۲۰ روزه (۲۹۷ دلار) حمایت محکمی تشکیل دهند. تا اینجا این حمایت تا به حال موفقیت آمیز بوده و احتمال بازگشت دوباره قیمت به محدوده بالاتر از ۳۵۳ دلار زیاد خواهد بود. اگر مقاومت در سطح بالاتر از ۳۵۳ دلار شکسته شود، بیت کوین کش خود را برای صعود به بالای ۵۰۰ دلار آماده می‌کند.

در مقابل اگر فروشندگان بتوانند در ناحیه ۳۳۸ تا ۳۵۳ دلار در مقابل خریداران مقاومت کنند، احتمال شکسته شدن حمایت ۲۹۷ دلار و سقوط قیمت تا ۲۴۰ دلار نیز وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
۱۹ نظر

۴
۱۹

آنالیز قیمت مهم‌ترین ارزهای دیجیتال بازار: بیت کوین، اتریوم، ریپل و بیت کوین کش

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 30 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها