سود تو بیت کوین در مسیر ۲۲ هزار دلار - سود تو

یکی از تحلیلگران بازار با اشاره به ۴ عامل مختلف، معتقد است که بیت‌کوین در مسیر دستیابی به قیمت ۲۲ هزار دلار قرار دارد.

به گزارش کوین تلگراف، فیلیپ سوئیفت، تحلیل گیر بیت‌کوین و مؤسس سایت Lookintobitcoin، چهار دلیل را برای رسیدن قیمت BTC به ۲۲۰۰۰$ بیان کرده است. فاکتورهای تکنیکال و فاندامنتال نشان می‌دهند که حرکت صعودی بیت‌کوین در حال تقویت است.

این ۴ دلیل شامل درصد میزان نگهداری (HODL) یک ساله، کاهش ذخایر بیت کوین صرافی‌ها، Funding rate خنثی و افزایش سرمایه گذاری نهادی می‌شوند. با توجه به این ۴ عامل، سوئیف نوشت:

“درصد HODL یکساله همچنان بالا است؟ بله. ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها در حال کاهش است؟ بله. سرمایه گذاران و مؤسسات همچنان به خرید ادامه می‌دهند؟ بله. عالیه، پس چند هفته دیگه، زمانی که قیمت بیت‌کوین طبق ضریب نسبت طلایی ۳۵۰dma x 2 به ۲۲ هزار دلار رسید، شما را می‌بینم”

از ابتدای اکتبر (مهر ۹۹) تا به امروز قیمت بیت کوین از ۱۰۷۷۳ دلار به بیش از ۱۸ هزار دلار افزایش پیدا کرده است. با صرافی معتبر آنلاین سود تو همراه باشید تا در ادامه دلایلی که بیت کوین را به قیمت جذاب ۲۲ هزار دلاری هدایت می کنند بررسی کنیم.

سرفصل‌های این آموزش

درصد بالای HODL، اعتماد سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد

در دنیای ارزهای دیجیتال به افرادی که بیت کوین را به مدت طولانی ذخیره می‌کنند «HODLers» می گویند. نگاهی به آمار یک ساله HODL نشان می‌دهد که در طول یک سال گذشته تعداد سرمایه گذاران ذخیره کننده بیت کوین افزایش پیدا کرده است.

از زمان کاهش قیمت بیت کوین در ماه مارس (اسفند ۹۹) تا به امروز، موج HODL یک ساله از ۵۹ درصد به بیش از ۶۲ درصد افزایش یافت. این بالاترین درصد HODL تاریخ است که نشان دهنده روند آشکار ذخیره بیت کوین است.

هنگامی که تعداد هادلرها افزایش پیدا می‌کند، نشانگر اشتهای خرید بیت کوین و نگهداری از آن در طولانی مدت است. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاران یک افزایش قیمت شدید را در آینده بیت کوین پیش بینی می‌کنند.

نرخ بودجه بیت‌کوین خنثی است

در دوره‌های صعودی بودن بازار، Funding rate (نرخ بودجه) بیت کوین می‌تواند به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند، زیرا هادلرها و خریداران بلند مدت، فروشندگان را تحت فشار قرار می‌دهند. نرخ تامین مالی، میزان وجوه پرداختی خریداران به فروشندگان در بازار آتی را نشان می‌دهد.

بازار آتی بیت کوین از مکانیزم Funding rate یا نرخ بودجه برای اطمینان از تعادل در بازار استفاده می‌کند. اگر تعداد لانگ ها (سفارش‌های خرید) از شورت ها (سفارش‌های فروش) بیشتر شود نرخ بودجه نیز مثبت خواهد شد. در این صورت خریداران باید خسارت فروشندگانی که در موقعیت فروش قرار دارند را بپردازند. عکس این شرایط نیز ممکن است رخ دهد.

متوسط نرخ فاندینگ قرار دادهای آتی بیت‌کوین در حدود ۰.۰۱ درصد است. در طول چندماه گذشته، این نرخ در حدود ۰.۰۱ درصد یا کمتر از آن باقی مانده است.

این موضوع نشان می‌دهد که تعادل مناسبی بین خریداران و فروشندگان وجود دارد و هنوز بازار بیش از حد داغ نشده است.

ذخایر بیت کوین رو به اتمام است

طبق گذارش کوین تلگراف، در طی یک ماه گذشته بیش از ۱۴۵ هزار بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج شده است. با یک حساب کتاب ساده، بیش از ۲.۳ میلیارد دلار بیت‌کوین از صرافی‌ها خارج شده است که نشان می‌دهد هدف سرمایه گذاران نگه داری بلند مدت بیت‌کوین است.

سرمایه گذاران برای فروش سهام خود باید بیت‌کوین‌ها را به کیف پول‌های خود در صرافی‌ها واریز کنند. از این رو زمانی که جریان خروج بیت‌کوین افزایش می‌یابد، به طور کلی نشان گر افزایش سرمایه گذارانی است که قصد نگه داری بلند مدت از بیت‌کوین را دارند.

افزایش سرمایه گذاری موسسات در بیت کوین

شرکت سرمایه گذاری Grayscale، که بزرگترین و معروف‌ترین شرکت سرمایه گذاری بنیادین در بیت‌کوین به حساب می‌آید، اعلام کرده است که در حال حاضر ۵۰۰.۰۰۰ بیت کوین را در اختیار دارد. اگر قیمت حدودی ۱۸۰۰۰ دلار فعلی بیت‌کوین (آبان ۹۹) را در نظر بگیریم، ارزش این سرمایه به بیش از ۹ میلیارد دلار می‌رسد.

موسسات سرمایه‌گذاری از اوایل سال ۲۰۲۰ (زمستان ۹۸) تا به امروز همچنان در حال جمع آوری مقدار قابل توجهی بیت‌کوین هستند. انعطاف پذیری بیت‌کوین که به طور کلی بهتر از طلا عمل می‌کند باعث شده تا سرمایه گذاری روی بیت‌کوین برای سرمایه گذاران بنیادین جذاب‌تر باشد.

آیا این مطلب مفید بود؟
۷ نظر

۵
۷

بیت کوین در مسیر ۲۲ هزار دلار

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 51 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها