سود تو بی‌جان شدن هیاهو  بازار NFT با کاهش شدید فروش روزانه در ژوئن ۲۰۲۲ و رسیدن به پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته - سود تو

رونق بازار توکن‌های NFT  که به‌واسطه یک اکوسیستم سالم کریپتویی و صعودی و همین‌طور احساسات مثبت سرمایه‌گذاران در این حوزه به وجود آمده بود با تأثیر گرفتن از بازار نزولی بیت‌کوین به وضع نامطلوبی درآمده و کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

توکن‌های غیرمثلی (NFT) در سال ۲۰۲۱ در کانون توجه‌ها قرار گرفتند، زیرا این توکن‌ها به شکل ابزاری حمایتی در اختیار هنرمندان، اینفلوئنسرها، سلبریتی‌های تراز اول و فعالان صنعت ورزش قرار گرفته بود و طرفداران و عموم مردم می‌توانستند موفقیت آنها را با پول جبران کنند. بااین‌حال، هیاهو و رونق NFT نتوانست روی پای خود مستحکم بماند و هم‌زمان با بازار خرسی سال ۲۰۲۲، فروش در بازار توکن‌های غیرمثلی به پایین‌ترین حد یک‌ساله خود سقوط کرد.

رونق NFT که در اوایل سال ۲۰۲۱ آغاز شده بود، تا می ۲۰۲۲ حفظ شد اما با ریزش بیت‌کوین تأثیر نامطلوب آن  در سراسر اکوسیستم کریپتو به‌وضوح قابل‌مشاهده شد.

تعداد فروش توکن‌های NFT بین ژوئن ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ منبع: NonFungible

 

اکوسیستم NFT بدترین عملکرد سال خود را در ژوئن ۲۰۲۲ ثبت کرد زیرا تعداد کل فروش‌های روزانه به حدود ۱۹۰۰۰ باارزش تخمینی ۱۳.۸ میلیون دلار کاهش یافت این میزان فروش برابر با عددی است که در ژوئن سال ۲۰۲۱ نیز ثبت شده است. این در حالی است که در سال گذشته چنین میزان فروش روزانه توکن‌های NFT، چشمگیر و قابل‌توجه در نظر گرفته می‌شد، زیرا این اکوسیستم نوپا شاهد ورود جریانات اصلی و ایجاد کاربردهای مختلف برای توکن‌های NFT بود.

ارزش بازار NFT و حجم معاملات. منبع: NFTGo

همان‌طور که داده‌های nonfungible.com نشان می‌دهد، اکوسیستم NFT بیشترین فروش روزانه خود را با ۲۲۴۷۶۸ توکن NFT در ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ به ارزش ۷۸.۳ میلیون دلار داشته است. بااین‌حال، بیشترین فروش از نظر ارزش دلاری در ۱ می ۲۰۲۲ اتفاق افتاد، زمانی که ۱۱۸۵۷۷ توکن غیرمثلی در یک روز به قیمت ۷۸۰.۴ میلیون دلار فروخته شد.

برخی از عوامل کلیدی که بر هیاهو بازار NFT تأثیر منفی می‌گذارند، متشکل است از کاهش قیمت اتر (ETH)، کمبود تقاضا در بازار ثانویه و هزینه‌های غیرواقعی گس یا هزینه‌های تراکنش است. در نتیجه، طبق داده‌های NFTGo، در طی سه ماه گذشته، ارزش بازار NFT نزدیک به ۴۰ درصد کاهش‌یافته است و بیش از ۶۶ درصد از حجم معاملات خود را ازدست‌داده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
۰ نظر

۱
۰

بی‌جان شدن هیاهو  بازار NFT با کاهش شدید فروش روزانه در ژوئن ۲۰۲۲ و رسیدن به پایین‌ترین سطح در یک سال گذشته

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 55 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها