سود تو حمایت سرمایه گذاران بزرگ از بیت کوین؛ خرید ۱۰ هزار بیت کوین در طی سه روز توسط GBTC! - سود تو

در حالی که بیت کوین بعد از پشت سر گذاشتن افت روزهای اخیر در محدوده ۳۶ هزار دلار معامله می‌شود، سرمایه گذاران نهادی و نهنگ‌ها بار دیگر شروع به جمع آوری بیت کوین کرده‌اند. قیمت بیت کوین طی هفته گذشته ۱۰ درصد کاهش یافت. این موضوع شرایط را برای ورود سرمایه گذاران نهادی مانند Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) به بازار خرید و فروش بیت کوین آماده کرده است. با صرافی آنلاین ایرانی سود تو در ادامه همراه باشید تا تأثیر ورود نهنگ‌ها و خرید بیت کوین بر بازار را بررسی کنیم.

به گزارش coingrape، شرکت سرمایه گذاری Grayscale در طی سه روز گذشته ۱۰.۰۰۰ بیت کوین خریداری کرده است. ۵۰ درصد این مقدار فقط در طی ۲۴ ساعت گذشته انجام شده است و این غول سرمایه گذاری، در ظرف مدت یک روز، توانسته ۱۹۰ میلیون دلار بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کند. با حساب خرید سه روز گذشته، ارزش کل بیت کوین‌های تحت مدیریت Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) در مدت زمانی کوتاه از ۳ میلیارد به ۲۲.۹ میلیارد دلار رسیده است.

از آنجایی که خرید اخیر Grayscale تقریباً ۶ برابر تولید روزانه بیت کوین است، با ادامه این رود، احتمالاً بازار بیت کوین، بازهم با کاهش عرضه در مقابل تقاضا رو به رو خواهد شد. این شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک با توجه ویژه به بیت کوین توانسته رشد ۹۰۰ درصدی را در سال ۲۰۲۰ ثبت کند. مایکل سوننشن (Michael Sonnenshein) مدیرعامل جدید Grayscale در گفتگو CNBC اظهار کرد:

ما شاهد مشارکت معنادار سرمایه گذاران نهادی در رالی بیت کوین بودیم. دیگر هیچ خطر بلند مدتی برای سرمایه گذاری حرفه‌ای در ارزهای دیجیتال وجود ندارد. در حال حاضر عدم توجه به دارایی‌های دیجیتال، یک ریسک بزرگ برای سرمایه گذاران حرفه‌ای است.

بیت کوین؛ اصلی ترین گزینه سرمایه گذاران بزرگ برای حفظ ارزش دارایی خود

Sonnenschein معتقد است بسیاری از سرمایه گذاران حرفه‌ای، بیت کوین را جایگزینی برای طلا و همچنین یک اهرم محافظتی در مقابل تورم حاصل از «چاپ پول بدون پشتوانه» توسط بانک‌های مرکزی و بسته‌های حمایتی دولتی است. در آخرین مورد، جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا از ارائه یک بسته حمایتی ۱.۹ تریلیون دلاری برای مقابله با خسارت اقتصادی ناشی از ویروس کرونا صحبت کرده است.

علاوه بر این، دولت دموکرات جدید، در حال آماده سازی بسته دیگری برای رشد اقتصادی در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۹۹) است. بسته‌های حمایتی دولتی و چاپ پول جدید توسط بانک مرکزی در طی سال گذشته بر بازار سهام و ارزهای دیجیتال تاثیرات زیادی گذاشته است. بنابراین اقتصاددانان و تحلیل گران بازار، تورم گسترده را در آینده‌ای نزدیک پیشبینی می‌کنند. در نتیجه سرمایه گذاران بزرگ، اکنون به سرمایه گذاری بر روی طلا یا ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین که قابلیت نقد شوندگی بالایی دارند، فکر می‌کنند. Sonnenschein اضافه کرد:

 سرمایه گذاران در حال خروج از بازار طلا به سوی بیت کوین هستند. از صحبت‌های رد و بدل شده میان سرمایه گذاران بزرگ متوجه می‌شویم که بحث اصلی آن‌ها این است که چه زمانی و چگونه می‌خواهند بیت کوین را به سبد دارایی‌های خود اضافه کنند

علاوه بر Sonnenschein، سرمایه گذاران دیگری مانند رابرت گوتمن، مدیر اجرایی NYDIG نیز تمایل سرمایه گذاران بزرگ به خرید بیت کوین را تأیید کرده است. او در مصاحبه با یک پادکست معروف The Scoop عنوان کرد:

من با سرمایه گذاران زیادی که قصد سرمایه گذاری حداقل ۵۰ میلیون دلاری در بازار ارزهای دیجیتال را داشتند صحبت کردم. ۱۰۰ درصد این مکالمات مربوط به بیت کوین و ۰ درصد آن‌ها مربوط به هر دارایی دیجیتال دیگری بوده است!

به این ترتیب به نظر می‌رسد مسیر صعودی بیت کوین با سوخت جدیدی که از سرمایه گذاران نهادی و نهنگ‌ها به آن تزریق خواهد شد، ادامه پیدا خواهد کرد. در طی هفته‌های آینده بیت کوین همچنان داغ‌ترین بحث بازارهای مالی خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
۷ نظر

۵
۷

حمایت سرمایه گذاران بزرگ از بیت کوین؛ خرید ۱۰ هزار بیت کوین در طی سه روز توسط GBTC!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 38 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها