سود تو داده‌های آنچین: «توریست‌ها» از بازار خارج می‌شوند و نهنگ‌ها در حال انباشت بیت کوین هستند - سود تو

با اینکه تعداد آدرس‌های فعال و تراکنش‌ها در شبکه بیت کوین در حال نوسان در یک محدوده خاص است، تعداد نهنگ‌های بیت کوین رکوردهای جدیدی را ثبت می‌کند. به گزارش گلاسنود (Glassnode) که داده‌های بلاکچین را تحلیل می‌کند، افرادی که آنها را به‌عنوان «توریست‌های بازار» می‌شناسیم، در حال خروج از بازار بیت کوین هستند و تنها سرمایه‌گذاران بلندمدت در بازار باقی می‌مانند.

گلاسنود در گزارش هفتگی خود اشاره کرد که در ماه ژوئن که بدترین ماه برای بیت کوین در ۱۱ سال اخیر بود، فعالیت شبکه بیت کوین به سطحی رسید که برابر با عمیق‌ترین بخش از بازار خرسی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است. در این گزارش آمده است:

شبکه بیت کوین به وضعیتی رسیده است که تقریباً تمام سوداگران و توریست‌های بازار را از این دارایی بیرون رانده است.

همچنین گلاسنود در گزارش خود به سطوح انباشت قابل‌توجهی اشاره کرده است. طبق این گزارش، دارایی آدرس‌هایی که موجودی آنها کمتر از یک بیت کوین است و نهنگ‌ها با موجودی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ بیت کوین، به طرز معناداری در حال افزایش است. به طور ویژه، افرادی که موجودی آدرس آنها کمتر از یک بیت کوین است، در حال انباشت بیت کوین با نرخ ۶۰۵۰۰ بیت کوین در ماه هستند. این سریع‌ترین نرخ رشد موجودی این طیف از سرمایه‌گذاران بیت کوین در تاریخ و معادل ۰.۳۲ درصد از کل عرضه در گردش بیت کوین است.

گلاسنود در توضیح تَرک بازار بیت کوین توسط «توریست‌های بازار» اشاره کرده است که تعداد افراد و آدرس‌های فعال بیت کوین از نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) در حال کاهش بوده، به این معنی که تعامل سرمایه‌گذاران جدید با شبکه، کمتر از سرمایه‌گذاران قبلی است. تعداد آدرس‌های فعال در شبکه بیت کوین، از یک میلیون آدرس در نوامبر ۲۰۲۱، به ۸۷۰۰۰۰ آدرس کاهش‌یافته است. در حال حاضر، روزانه فقط ۷۰۰۰ سرمایه‌گذار جدید به شبکه وارد می‌شود که کمترین میزان از بازار خرسی ۲۰۱۸ است.

تعداد تراکنش‌های درون زنجیره‌ای هم همچنان راکد است که بیانگر کاهش تقاضا در شبکه است. بااین‌حال، تعداد آدرس‌ها با موجودی غیر صفر همچنان در حال افزایش است و به رکورد ۴۲.۳ میلیون رسیده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
۰ نظر

۱
۰

داده‌های آنچین: «توریست‌ها» از بازار خارج می‌شوند و نهنگ‌ها در حال انباشت بیت کوین هستند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 46 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 7 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها