سود تو رشد رمزار‌ها و استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشان در السالوادور - سود تو

بازار مالی ارز‌های دیجیتال این روز‌ها ترند جهانی است و هر روز خبر مهمی به گوش می‌رسد. از طرفی چین معامله هر گونه ارز دیجیتالی را مسدود و ممنوع می‌کند؛ از سوی دیگر السالوادور بیت کوین را به عنوان پول قانونی کشور خود به رسمیت می‌شناسد و با انرژی حاصل از آتش‌فشان به دنبال استخراج بیت کوین است.

در این بین بازار ارز‌های دیجیتال با هر خبری که از دولت‌ها بخصوص آمریکا و چین می‌رسد دستخوش تغییراتی جدی می‌شوند. در روز جمعه ۱ اکتبر ۲۰۲۱ ارز‌های دیجیتال رشد چمشگیری داشتند؛ در این مقاله همراه سود تو باشید تا مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در رشد رمز ارزها، یعنی استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشان و اظهارات رئیس فدرال آمریکا را بیشتر بررسی کنیم.

نصب تجهیزات با انرژی آتش‌فشانی برای استخراج بیت کوین

سرفصل‌های این آموزش

نصب تجهیزات با انرژی آتش‌فشانی برای استخراج بیت کوین

رئیس جمهور السالوادور، نجیب ابوکیله، روز جمعه در ساعت یک بامداد به وقت محلی در توییتی نوشت که کشورش با موفقیت ۰.۰۰۵۹۹۱۷۹ بیت کوین را معادل ۲۸۰ دلار استخراج کرده است.

در ویدیویی ۲۵ ثانیه‌ای که تا کنون بیش از ۲ میلیون بازدید داشته است، نشان می‌دهد که السالوادور در حال نصب تجهیزات در یک نیروگاه جنگلی در خصوص استخراج بیت کوین است. در ماه ژوئن بود که رئیس جمهور السالوادور وعده استخراج بیت کوین با انرژی ارزان و تجدیدپذیری را داده بود.

در ادامه اخبار السالوادور قیمت بیت کوین و ۳۰ ارز دیجیتالی دیگر افزایش چمشگیری داشت. ارزش هر بیت کوین ۱۰ درصد رشد کرد و به بالای ۲۶ هزار دلار رسید. از مهم‌ترین رشد رمزارز‌ها در جمعه می‌توان به اتریوم با ۷ درصد رشد، ریپل با ۷.۶ درصد رشد و کاردانو با ۵.۵ درصد رشد اشاره کرد.

استخراج رمزارز‌ها و نگرانی محیط زیستی دولت‌ها در جهان

رئیس جمهور السالوادور می‌گوید که هنوز پروژه استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشان تکمیل نشده و بزودی توسعه می‌یابد. اما  استخراج بیت کوین در سایر کشور‌ها از جمله چین با چالش انرژی روبرو شدند؛ چراکه در چین برای تولید برق از زغال سنگ استفاده می‌شود و نگرانی‌های محیطی زیستی را افزایش داده است. اما در سوی دیگر جهان هم اکنون السالوادور با انرژی حاصل آتش‌فشان به استخراج بیت کوین پرداخته است.

در سال ۲۰۲۱ قیمت بیت کوین با انتشار خبر‌ها مدام دستخوش تغییراتی شد و نشان می‌دهد که حمایت دولت‌ها در خصوص بازار مالی ارز‌های دیجیتال چقدر می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. در ابتدای سال جاری ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد که شرکت او به دلیل نگرانی‌های محیطی زیستی، استفاده از بیت کوین برای خرید خودرو را متوقف کرده است.

ماسک می گوید: “ما نگران افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج و معاملات بیت کوین، به ویژه زغال سنگ هستیم که بدترین میزان انتشار را در بین سوخت‌های دیگر دارد. تسلا هیچ بیت کوینی نمی‌فروشد و ما همچنین به دنبال رمز ارزهایی هستیم که کمتر از ۱ درصد از انرژی/تراکنش بیت کوین را استفاده می‌کنند.”

ایلان ماسک در ادامه با حمایت از دوج کوین و به‌طور کلی بازار مالی ارز‌های دیجیتال اشاره کرده که رمز ارز‌ها آینده امیدوار‌کننده‌ای دارند و به ضرر محیط زیست نیستند. انرژی حاصل از آتشفشان یک راه حل برای نگرانی‌های زیست محیطی است که همزمان با استخراج بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال به اثبات رسید.

بیت کوین در مسیر زمان؛ از مد زود گذر تا پول قانونی السالوادور

بیت کوین در مسیر زمان؛ از مد زود گذر تا پول قانونی السالوادور

تا چند سال پیش بسیاری از اقتصاددانان بیت کوین و ارز‌های دیجیتال را را به عنوان یک مد زود گذر قلمداد می‌کردند. اما السالوادور با رئیس جمهور ۴۰ ساله‌اش مدام در تیتر یک رسانه‌های جهان قرار گرفته و می‌خواهد با بیت کوین کشور فقر‌زده خود را از فروپاشی اقتصادی نجات دهد. السالوادور در ماه ژوئن بیت کوین را به عنوان پول قانونی به رسمیت شناخت. این حرکت نقطه عطف بزرگی برای ارز‌های دیجیتال به شمار می‌رود.

السالوادور کیف پول‌های دیجیتالی نام چیو (Chivo) را به عنوان بخشی از روند راه‌اندازی زیرساخت برای مبادله بیت کوین در این کشور معرفی کرد. السالوادور ۲۲۵ میلیون دلار برای نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در سراسر کشورش هزینه کرده است؛ به پذیرندگان سیستم چیو ۳۰ دلار هدیه داده می‌شود. مردم السالوادور به دلیل نوسان قیمت ارز‌های دیجیتال نگرانند و برای ورود جدی به بازار رمز ارز‌ها با تردیدی بزرگ روبه‌رو هستند.

رئیس فدرال رزرو: آمریکا ارز‌های دیجیتال را ممنوع نمی‌کند

رئیس فدرال رزرو: آمریکا ارز‌های دیجیتال را ممنوع نمی‌کند

یکی دیگر از عوامل تاثیر‌گذار در روند قیمت بیت کوین اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا بود. پاول در روز جمعه بیان کرد که بانک مرکزی آمریکا ارز‌های دیجیتال را ممنوع نخواهد کرد. این خبر توانست افت قیمت ۵ درصدی بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال را که تحت تاثیر اخباری مبتنی مسدود‌سازی صرافی‌های چین در هفته پیش اعلام شده بود، با رشد فزاینده‌ای نجات دهد.

مدتی پیش بانک مرکزی چین اعلام کرد که هرگونه معامله ارز‌های دیجیتال غیرقانونی است؛ چین همچنین قصد دارد کلیه استخراج رمزارز‌ها را در کشور خود ریشه‌کن کند. با این خبر ارز‌های دیجیتال سپتامبر خشنی را پشت سر گذاشتند و بیت کوین که در سال نو از ۲۹ به ۶۹ هزار دلار رسیده بود مجدداً به ۲۹ هزار دلار سقوط کرد.

اما با تجمع سرمایه‌گذاران ارز‌های دیجیتال در آمریکا، سخنان رئیس فدرال رزرو و همچنین استخراج با انرژی آتش‌فشانی در السالودور همگی باعث افزایش ارز‌های دیجیتال شدند. سرمایه گذران بازار مالی رمزارز‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند که بار دیگر قیمت بیت کوین از مرز ۵۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.

ارز‌های دیجیتال، آینده‌ای تحت تاثیر دولت‌ها و سرمایه گذران مصمم

در سال جاری بار‌ها ثابت شد که اشخاص مهم همچون ایلان ماسک، دولت‌ها همچون آمریکا، چین، السالوادور، سرمایه گذران و نهنگ‌ها همگی در روند قیمت بازار مالی ارز‌های دیجیتال تا حد قابل توجهی تاثیرگذار هستند. اما آنطور که به نظر می‌رسد، بازار مالی ارز‌های دیجیتال به جایگاه خود خواهد رسید و روز‌های با ثبات‌تری را تجربه خواهد کرد.

هر چند به دلیل اینکه بازار رمزارز‌ها تعطیلی ندارد، تغییرات قیمتی در بازه‌های مختلف را تجربه می‌کند. در ادامه باید ببینیم که تصمیم دولت‌ها، حامیان و سرمایه گذران چگونه و تا چقدر می‌تواند بازار رمز ارز‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
۳۴۷ نظر

۵
۳۴۷

رشد رمزار‌ها و استخراج بیت کوین با انرژی آتش‌فشان در السالوادور

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 45 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 8 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها