سود تو عبور قیمت بیت کوین از ۲۳ هزار دلار؛ حباب یا واقعیت؟ - سود تو

دنیای ارزهای دیجیتال در طی هفته گذشته با رشد زیادی رو به رو بود و ارزش کل دارایی‌های دیجیتال در روز پنجشبه هفته گذشته (۲۷ آذر ۹۹) از ۶۵۰ میلیارد دلار عبور کرد. در همین زمان، بیت کوین به عنوان مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان با رشد ۲۲ درصدی در طی ۲۴ ساعت بیشترین قیمت تاریخ خود یعنی ۲۳۷۷۷ دلار را لمس کرد.

به گزارش Bitcoin.com، پیش بینی می‌شود بازار ارزهای دیجیتال در این هفته نیز وضعیت خوبی داشته باشد. اکثر ارزهای دیجیتال اصلی بازار رشد قیمتی را تجربه می‌کنند و بیت کوین نیز توانسته در قیمت بالاتر از ۲۲ هزار دلار قرار بگیرد.

قیمت بیت کوین در طی دو روز اخیر کمی کاهش یافته است و در حال حاضر در حدود ۲۳ هزار دلار معامله می‌شود. ارزش بازار پادشاه ارزهای دیجیتال حدود ۴۲۸ میلیارد است که بیش از ۶۰ درصد ارزش کل بازار ۶۵۶ میلیارد دلاری رمرز ارزها محسوب می‌شود. سایر ارزهای پیشرو بازار همچون اتریوم، لایت کوین، ریپل و … نیز در طی روزهای گذشته در حال رشد بوده‌اند و حتی رکوردهای قیمتی خوبی ثبت کرده‌اند. در چنین شرایطی بعضی از منتقدان همچنان وضعیت بازار را حباب می‌پندارند و در مقابل تعداد دیگری از کارشناسان حتی قیمت ۱۰۰ هزار دلاری برای بیت کوین پیش بینی می‌کنند. با صرافی آنلاین سود تو همراه باشید تا نظرات کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال را در مورد حباب یا واقعیت بودن قیمت بیت کوین بررسی کنیم.

آیا قیمت بیت کوین حباب دارد؟

با اینکه فعالان حوزه رمز ارزها از وضعیت بازار هیجان زده هستند اما همه کارشناسان نظر مثبتی در این رابطه ندارند. اقتصاد دان کانادایی، دیوید روزنبرگ، اخیراً ادعا کرده است که قیمت بیت کوین رشد بیش از اندازه‌ای داشته است.

رزونبرگ در مصاحبه خود اعلام کرد: «بیت کوین دارای یک حباب بسیار عظیم است. ما می‌توانیم بر اساس منحنی عرضه طلا آینده آن را بررسی کنیم. اما ما چیزی در مورد منحنی عرضه آینده BTC نمی‌دانیم.»

در مقابل یکی دیگر از کارشناسان بزرگ بازار خرید و فروش راز دیجیتال، پائولو آرودینو، با این نظر مخالف است و به منتقدان توصیه می‌کنند به جای آینده وضعیت فعلی بازار را در نظر بگیرند.

آرودینو در مصاحبه خود اعلام کرد: «صعود بیت کوین به قیمت بالاتر از ۲۰ هزار دلار، یک نقطه عطف دیگر در سال حماسی بازار ارزهای دیجیتال است. بحث اصلی ما در موردترید کردن یا پیش بینی وضعیت بازار نیست. بیت کوین در حال ایجاد یک تغییر تکنولوژیکی عظیم است که عواقب آن تازه آغاز شده است. منتقدان باید نکته توجه کنند که تکنولوژی بیت کوین و ارزهای دیجیتال در حال تغییر ماهیت پول تا انتهای این دهه است»

قیمت ۱۰۰ هزار دلار برای بیت کوین دور از دسترس نیست!

علاوه بر آرودینو، بسیاری دیگر از طرفداران بیت کوین نیز معتقد هستند، بیت کوین در حال گرم کردن خود برای صعود به قیمت‌های بسیار بالاتری است. آنالیزگر معروف، ویلی وو در توییتر خود اعلام کرده است:

«صبر کنید تا قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ را ببینید. ۱۰۰ هزار دلار هدف بسیار پایین و مسخره‌ای در مسیر بیت کوین خواهد بود. نقطه عطف بعدی بیت کوین ۵۰ هزار دلار است، جایی که بیت کوین به یک دارایی با مارکت کپ ۱ تریلیون دلاری تبدی می‌شود.»

نیک جونز، مدیرعامل صرافی و کیف پول بریتانیای Zumo نیز معتقد است که رمز ارزها محل امنی برای سرمایه‌های سرمایه گذاران خواهد بود. در مقابل پیتر شیف معامله گر معروف طلا همچنان با بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال مشکل دارد و ارزش بیش از ۶۵۰ دلاری بازار بیت کوین را حباب می‌داند. او معتقد بود قیمت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین نیز تنها به دلیل حرکت وال‌هایی که به دنبال کسب سود هستند، بوده است.

با این حال در همان زمانی که پیتر شیف درحال منفی بافی در مورد بیت کوین بود، قیمت بیت کوین در عرض کمتر از ۲۴ ساعت از ۲۰ هزار دلار به بیش از ۲۳ هزار دلار رسید تا معلوم شود پیش بینی شیف چندان نیز درست نبوده است.

آیا این مطلب مفید بود؟
۳ نظر

۵
۳

عبور قیمت بیت کوین از ۲۳ هزار دلار؛ حباب یا واقعیت؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 52 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها