سود تو پیش بینی قیمت بیت کوین؛ تابستان داغ با بیت کوین ۱۱۵ هزار دلاری! - سود تو

تحلیلگران می گویند تسلط روزافزون بیت کوین و اتر بر بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که بازار صعودی فعلی تفاوت زیادی با بازارهای صعودی سال‌های گذشته دارد. با صرافی ارز دیجیتال  سود تو همراه باشید تا به بررسی یک پیشبینی جذاب و متفاوت از قیمت بیت کوین  بپردازیم.

به گزارش کوین تلگراف، داده‌های جدید منتشرشده توسط صندوق پوشش ریسک Pantera Capital، حاکی از آن است که الگوی فعلی بیت کوین بسیار شبیه به یک مدل stock-to-follow است. بر این اساس، تحلیل گران این شرکت معتقدند بیت کوین تا ۱ اوت ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰) به قیمت ۱۱۵,۲۱۲ دلار خواهد رسید.

در حال حاضر، نمودار بیت کوین کمی از پیش بینی‌های تحلیلگران این شرکت عقب است. دلیل این عقب افتادگی را می‌توان در اصلاح ۲۸ درصدی این هفته که باعث لرزش‌های موقتی در بازار شد، جستجو کرد. با این حال، اصلاحات شدید و افت کوتاه مدت از ویژگی‌های بازار صعودی هستند.

مدل ارائه شده توسط صندوق پوشش ریسک (Hedge fund) پانترا کپیتال، بر تأثیر هاوینگ بیت‌کوین بر قیمت بیت کوین متمرکز است. هاوینگ هر ۴ سال یک بار رخ می‌دهد و در نتیجه آن تعداد تولید بیت کوین در هر بلوک نصف می‌شود. در نتیجه عرضه بیت کوین نیز کاهش می‌یابد.

بر اساس این مدل، تأثیر کاهش عرضه بیت کوین تقریباً ۶ ماه پس از هر هاوینگ نمایان می‌شود. هنگامی که هاوینگ بیت کوین در ۱۱ می سال ۲۰۲۰ رخ داد، قیمت بیت کوین در حدود ۸۰۰۰ دلار بود. ۶ ماه بعد بیت کوین بالاتر از ۱۵ هزار دلار معامله می‌شد و در آستانه ورود به یک حرکت صعودی شارپ و رسیدن به بالاترین قیمت تاریخ خود قرار داشت.

نمودار بالا پیشرفت قیمت بیت کوین در روزهای بعد از هاوینگ را نشان می‌دهد. الگوی مشابهی در هاوینگ‌های گذشته نیز ایجاد شده است. به نظر می‌رسد عملکرد فعلی بیت کوین مشابه بازار صعودی سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ است. در صورتی که الگوی هاوینگ های گذشته تکرار شود، قیمت بیت کوین در ۴ اوت یا ۴۵۰ روز پس از آخرین هاوینگ به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

نشانه‌های بلوغ بازار بیت کوین

تفاوت قابل توجهی که بین بازار صعودی فعلی و سال ۲۰۱۷ وجود دارد، تفاوت سهم رمز ارزهای مهم از کل ارزش بازار است. اکثر ارزش بازار فعلی ارزهای دیجیتال در بیت کوین و اتر ذخیره شده است زیرا سرمایه گذاران نهادی و غول‌های سرمایه گذاری فقط با ثبات‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار را برای سرمایه گذاری انتخاب می‌کنند.

یکی از تحلیل گران بازار ارزهای دیجیتال معتقد است:

“بازار صعودی فعلی با سال ۲۰۱۷ کاملاً متفاوت است. براساس داده‌های PanteraCapital، سرمایه‌های عظیم، برخلاف سال ۲۰۱۷ که به سوی توکن های کم اعتبار و غیر فعال هدایت شده بودند، در حال حاضر در بیت کوین و اتریوم ذخیره شده‌اند.”

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، بیت کوین و اتر ۸۶ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در حالی که در اواخر سال ۲۰۱۷، زمانی که بیت کوین در حال رسیدن به قیمت تاریخی خود بود، دو ارز دیجیتال برتر بازار تنها ۵۲ درصد از مارکت کپ ارزهای دیجیتال را در اختیار داشتند.

ورود سرمایه گذاران نهادی و سرمایه گذاران بزرگ سنتی به بازار و تمرکز آن‌ها روی ارزهای امن مانند بیت کوین و اتریوم دلیل اصلی تفاوت ایجاد شده در سهم بیت کوین و اتر از بازار است.

از طرف دیگر، اکوسیستم DeFi نیز در حال رشد است و در آینده توجه نهادی‌ها را به خود جلب خواهد کرد. از آنجایی که قراردادهای هوشمند و سیستم عامل‌های DeFi به شبکه اتریوم وابسته هستند، توجه نهادی‌ها به DeFi عامل دیگری برای افزایش قیمت اتر خواهد بود.

داده‌های منتشر شده توسط Defi Pulse نشان می‌دهد که در حال حاضر ارزش کل سرمایه ذخیره شده (TVL) در دیفای به بیش از ۲۹.۹۸ میلیارد دلار رسیده است.

با افزایش TVL، ارزش برتری سکه‌های اکوسیستم دیفای از جمله AAVE و SNX نیز افزایش می‌یابد. حجم معاملات در صرافی‌های غیر متمرکزی مانند Uniswap و SushiSwap نیز همچنان در حال افزایش است و آمار منتشرشده از Dune Analytics نشان می‌دهد که حجم معاملات هفتگی صرافی‌های غیر متمرکز (DEX) در مجموع از ۱۳ میلیارد دلار نیز عبور کرده است.

ورود سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین و شروع فصل آلتکوین ها

در حالی که بیت کوین و اتر در حال حاضر ۸۶ درصد ارزش بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار دارند، احتمال خروج نقدینگی از رمز ارزهای پایه و ورود پول به آلت کوین‌های جذاب نیز وجود دارد. چرخه‌های بازار و پویایی آن باعث شده تا تحلیلگرانی مانند رائول پال معتقد باشند بعد از رشد بیت کوین و اتر، نوبت به رشد آلت کوین‌های کوچکتر نیز می‌رسد.

با این حال، اخبار و شایعاتی در مورد ارائه خدمات نگهداری از ارزهای دیجیتال توسط گلدمن ساکس منتشر شده است که می‌تواند باعث ورود هرچه بیشتر سرمایه گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال شود. از آنجایی که هدف اصلی سرمایه‌گذاران نهادی، بیت کوین خواهد بود، ورود پول‌های جدید می‌تواند مانند یک کاتالیزور عمل کند و باعث افزایش قیمت بیت کوین شود. در این صورت همه چیز مطابق پیش بینی مدل stock-to-follow و تحلیلگران Pantera Capital پیش خواهد رفت.

با اینکه پیش بینی پانترا کپیتال منطقی به نظر می‌رسد اما بازار سرمایه همواره مسیر خود را بدون توجه به تحلیل‌ها طی خواهد کرد. بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه‌گذاری حتماً تحقیقات لازم را انجام دهید و تنها زمانی که از موفقیت استراتژی خود مطمئن شدید، به سرمایه گذاری اقدام کنید.

آیا این مطلب مفید بود؟
۳۶ نظر

۵
۳۶

پیش بینی قیمت بیت کوین؛ تابستان داغ با بیت کوین ۱۱۵ هزار دلاری!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها