سود تو پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱: آیا بازار صعودی بیت کوین به اوج خود رسیده است؟ - سود تو

سال ۲۰۲۰ یک سال تاریخی برای بیت کوین بود. در طی یک سال گذشته قیمت بیت کوین بیش از ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و با حمایت سرمایه گذاران نهادی توانست از بالاترین قیمت تاریخ خود که در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود عبور کند.

در اولین روزهای سال جدید میلادی، بیت کوین با مقاومت سخت روانی در ۳۰ هزار دلار رو به رو شد که توانست از پس آن نیز بربیاید. حالا معامله گران و سرمایه گذاران بازار خرید و فروش ارز دیجیتال می‌خواهند بدانند که بیت کوین در سال ۲۰۲۱ چه وضعیتی خواهد داشت؟ آیا می‌تواند بازار صعودی خود را همچنان حفظ کند؟

به گزارش فوربز، خرید بیت کوین یکی از اولین اهداف بسیاری از سرمایه گذاران بنیادی است. مارک نیوتون بنیانگذار و رئیس شرکت مشاوره سرمایه گذاری نیوتون در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود:

«همچنان شاهد یک بازار صعودی میان مدت هستیم که قدرت کافی برای عبور از بالاترین قیمت تاریخی را برای بیت کوین فراهم می‌کند. من فکر می‌کنم هنوز مسیر زیادی باقی مانده است. در کوتاه مدت، ممکن است روند صعودی بیت کوین در اوایل ژانویه سال ۲۰۲۱ کمی کند شود. با این حال در میان مدت همچنان شاهد بازار صعودی خواهیم بود»

دلیل رشد بیت کوین در سال ۲۰۲۰ چه بود؟

بیت کوین بعد از این که با رسیدن به قیمت ۲۹۷۰۰ دلار کمی عقب نشینی کرد، حالا توانسته از مقاومت ۳۰ هزار دلار عبور کند و حتی قیمت بالاتر از ۳۴ هزار دلار را نیز لمس کرده است. در مجموع دسامبر ۲۰۲۰ بهترین ماه بیت کوین از می ۲۰۱۹ به حساب می‌آید. به این ترتیب یک پایان درخشان در سال ۲۰۲۰ برای پادشاه ارزهای دیجیتال رقم خورده است.

بازار صعودی بیت کوین زمانی اوج گرفت که در اکتبر (اوایل پاییز) سال ۲۰۲۰ اخباری مربوط به امکان پرداخت بیت کوین از طریق پی پال منتشر شد. بعد از این خبر خوش حال کننده بود که موجی از سرمایه گذاران بنیادی بزرگ به سمت بیت کوین به حرکت در آمدند. علاقه سرمایه گذاران بنیادی در کنار پیش بینی‌های مثبت غول‌های تجاری وال استریت مانند JPMorgan و Citibank باعث شد تا حرکت صعودی بیت کوین تقویت شود.

در اوایل دسامبر نیز خبری از یکی از آنالیزورهای ارشد سیتی بانک منتشر شد که قیمت بالاتر از ۳۱۸ هزار دلاری را برای بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۱ پیش بینی می‌کرد. او لقب «طلای قرن ۲۱» را به بیت کوین داده بود.

با ادامه حمایت نهادی‌ها، بیت کوین یکی پس از دیگری رکوردهای قیمتی خود را شکست و تا پایان سال ۲۰۲۰ به روند صعودی خود ادامه داده است. این موضوع نشان می‌دهد، در طول سال ۲۰۲۰ بیت کوین توانسته خود را به عنوان «طلای دیجیتال» به سرمایه گذاران بزرگ بشناساند.

بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ به خوبی متوجه اهمیت بیت کوین شده‌اند و می‌دانند ارزهای سنتی و پول‌های بی پشتوانه چاپ شده توسط دولت‌ها گزینه مناسبی برای حفظ ارزش سرمایه آن‌ها نیستند. بنابراین باید دارایی دیگری را برای حفظ ارزش سرمایه خود انتخاب کنند. چرخش سرمایه گذاران نهادی به سمت بیت کوین شاید اصلی‌ترین دلیل رشد قیمت بیت کوین و سایر آلتکوین ها در سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شد و اگر این حمایت در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه پیدا کند، مسیر رشد بیت کوین به این سادگی‌ها متوقف نمی‌شود.

راسل مولد مدیر سرمایه گذاری در بروکر AJ Bell معتقد است:

«بعد از رشد قیمت طلا و بیت کوین در سال ۲۰۲۰ اکثر افراد به آن‌ها به چشم یک سرمایه گذاری با بازدهی بالا نگاه می‌کنند. در مقابل بعضی‌ها معتقدند از آنجایی که بیت کوین و طلا پول نقد نیستند ارزش آن‌ها کاذب است. حتی بعضی از افراد معتقدند بیت کوین یک طرح پونزی بزرگ است. با این حال سرمایه گذاران در سال ۲۰۲۱ بیشتر شانس خود را معطوف به بیت کوین و طلا می‌کنند. زیرا سیاست‌های مالی دولت و بانک مرکزی به گونه‌ای است که سرمایه گذاران مجبور هستند برای حفظ ارزش پول خود به دنبال ذخیره یک دارایی مناسب همچون طلا و بیت کوین در پورتفولیوی خود باشند.»

موضوع دیگری که می‌تواند از سرعت رشد بیت کوین بکاهد، گردش سرمایه به سمت آلت کوین‌ها و ارزهای دیجیتال کوچکتر است. خصوصاً اینکه امکان دخالت دولت و نهادهای دولتی در بازار ارزهای دیجیتال کوچک بیشتر است. این موضوع می‌تواند کل بازار ارزهای دیجیتال را تهدید کند.

با این حال، آمارها نشان می‌دهد که حاکمیت بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد. بیت کوین در طی یک سال گذشته به طور متوسط بیش از ۶۰ درصد از بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار داشت و در همین مدت نیز توانست از قیمت کمتر از ۴۰۰۰ دلار در ماه مارچ تا حدود ۳۰ هزار دلار در پایان سال رشد کند. در حال حاضر نیز طبق آمار کوین مارکت کپ، بیش از ۷۲ درصد بازار در اختیار بیت کوین قرار دارد.

حضور قدرتمند سرمایه گذاران نهادی سبب شده تا سرمایه گذاران خرد نیز جرات بیشتری برای سرمایه گذاری در بیت کوین پیدا کنند. جمع آوری سرمایه‌های خرد و تمایل بیشتر سرمایه گذاران نهادی برای نگهداری بیت کوین می‌تواند نشان دهنده حرکت صعودی پادشاه ارزهای دیجیتال درسال ۲۰۲۱ باشد. تا زمانی که این حمایت ادامه پیدا کند، حرکت صعودی بیت کوین به راحتی متوقف نخواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
۲۲ نظر

۵
۲۲

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱: آیا بازار صعودی بیت کوین به اوج خود رسیده است؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 9 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها