سود تو کارشناسان از چگونگی نقش توکن‌های NFT در حوزه موسیقی و تقویت ارتباط میان پدید آورندگان اثر و طرفداران می‌گویند - سود تو

مایک دارلینگتون، مدیرعامل شرکت Monstercat و جیک اودل، بنیان‌گذار متالینک، در یک گفت‌وگو با NFT Steez  نظراتشان را درباره آینده وب ۳.۰ و توکن‌های NFT حوزه موسیقی در اختیار مخاطبان گذاشتند.

در این گفت‌وگو مایک دارلینگتون، مدیرعامل Monstercat که یک پلتفرم موسیقی الکترونیکی است، و جیک اودل، بنیان‌گذار پلتفرم رسانه اجتماعی توکن‌های غیرمثلی Metalink، هر دو بر این باورند که بازارهای خرسی زمانی برای ایده‌پردازی و ایجاد محصولات جدید است. این دو فعال حوزه توکن‌های NFT به آینده روشن ارزهای دیجیتال و به‌ویژه NFT‌ های بخش موسیقی بسیار امیدوار بودند.

در طول مصاحبه، دارلینگتون و اودل به اهمیت یافتن پروژه‌هایی با «تیم‌های پایدار» تاکید کردند که علی‌رغم شرایط فعلی بازار به ساخت خود ادامه می‌دهند و سرمایه‌گذاران را تشویق کردند تا از امکانات ایجاد شده در اوج بازار گاوی بیاموزند.

به گفته دارلینگتون، توکن‌های NFT حوزه موسیقی مانند توکن‌های عکس‌های پروفایلی  آن‌چنان که باید همه‌گیر و ترند نشدند، اما او امیدوار است که فضای این نوع توکن‌ها در چرخه گاوی بعدی هر چه بیشتر تقویت و موردتوجه قرار گیرد.

پدید آورندگان و جوامع از NFTهای حوزه موسیقی بهره خواهند برد

پیشنهاد دارلینگتون برای سازندگانی که به دنبال ورود و  آزمودن NFTهای موسیقی هستند این بود که در ابتدا به دو سؤال پاسخ دهند که “چرا می‌خواهند تعامل داشته باشند  و چرا می‌خواهند وارد این حوزه شوند؟”

دارلینگتون بیان کرد که برخی از پدید آورندگان موسیقی به این نتیجه رسیده‌اند ” که صنعت موسیقی برای هنرمندان چقدر شکننده است” و NFTهای حوزه موسیقی امکان پایداری بیشتری را برای هنرمندان و نوازندگان فراهم می‌کند.

دارلینگتون همچنین بیان داشت درحالی‌که مشخص نیست که چشم‌انداز جدید تا چه حد برای هنرمندان پایدار خواهد بود، اما یک موضوع مشترک و واضح وجود دارد که پدیدآورندگان “از مدل و وضعیت فعلی راضی نیستند” و تمایل به تغییر وضعیت موجود، به طور معناداری حس می‌شود، اما تمام اینها بستگی به  “فرمت و نوع  NFTهای حوزه موسیقی که در آینده به وجود می‌آیند دارد”.

آیا NFTهای حوزه‌ی موسیقی در ژانر جداگانه‌ای از خود دسته بندی می‌شوند؟

در پاسخ به این سؤال جیک اودل، به تفاوت سطوح تعامل بین پلتفرم‌های رایگان و پولی را خاطرنشان کرد و به تمایل بیشتر مشارکت  کاربران در پلتفرم‌هایی که در آنها سهام دارند اشاره کرد. سازندگان و کاربرانی که احساس کنند روی یک محصول سرمایه‌گذاری کرده‌اند، احتمال بیشتری دارد که «با این محصول بیشتر سروکله بزنند و احتمال بیشتری وجود دارد که چیزی از آن ساخته شود».

جالب‌توجه است که این دوگانگی رابطه پویاتری میان شنونده و هنرمند ایجاد می‌کند و کاربران را از شنوندگان منفعل موسیقی برای گذر زمان به کاربران سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند که قدرت تجربه‌کردن را پیدا می‌کنند. این که آیا کاربران واقعاً به مالکیت اثر  یا داشتن آن اهمیت می‌دهند موضوعی است که در مقایسه با ارتباط  فرهنگی و جامعه شکل‌گرفته در جهت افزوده شدن ارزش کالاهای دیجیتال از اهمیت کمتری  برخوردار است.

اودل معتقد است توجهی که به فضای NFT در سال گذشته صورت‌گرفته است راه را برای ایجاد پدیده‌ای شبه فرقه هموار کرده است چرا که گروه‌های مختلف زیر پرچم مشترکی به نام وب ۳.۰ گرد هم می‌آیند و این در حالی است که وب ۳.۰ لزوماً یک ژانر جدا نیست و تنها راه دیگری برای هنرمندان است تا مخاطبان خود را با موفقیت افزایش دهند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
۰ نظر

۱
۰

کارشناسان از چگونگی نقش توکن‌های NFT در حوزه موسیقی و تقویت ارتباط میان پدید آورندگان اثر و طرفداران می‌گویند

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 39 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها