سود تو کاهش قیمت بیت کوین با اینکه روی نرخ هش شبکه بی‌اثر بود اما سود استخراج را کاهش داد - سود تو

از آنجایی که ارزش دلاری بیت کوین از اوج خود در نوامبر سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ درصد کاهش یافته است، همین امر باعث شده است تا استخراج کنندگان بسته به نوع دستگاه ماینرشان سود کمتری بدست آورند. این در حالی است که نرخ هش بیت کوین کماکان بالا باقیمانده و رقمی بین ۱۸۰ تا ۲۶۱ EH/S را به خود اختصاص داده است. با استخراج ۶۰۰ بلوک دیگر که در سه روز دیگر انجام می شود، برآورد می شود که میزان سختی شبکه بیت کوین به‌اندازه ۰.۳ درصد افزایش یابد.

درآمد استخراج بیت کوین هر روز کمتر می‌شود؛ ماشین‌هایی که روزبه‌روز کم‌بازده‌تر می‌شوند.

ماینرها باوجوداینکه سهم سود بسیار کمتری را نسبت به ماه گذشته به دست آورده‌اند اما همچنان میزان هش شبکه را باقدرت بالا نگه داشته‌اند. میانگین هفتگی هش ریت حدود ۲۱۲.۶ EH/s بوده است. با بررسی عملکرد ماه می و ژوئن یک دستگاه ماینر نتایج جالبی به‌دست‌آمده است. یک دستگاه ماینر باقدرت ۱۰ تراهش و درنظرگرفتن ۰.۱۲ دلار در هر کیلووات‌ساعت هزینه عملیاتی، درآمد این دستگاه در ماه می چیزی در حدود ۴.۶۳ دلار بوده است درحالی‌که بازده همان دستگاه در ماه بعد چیزی حدود ۰.۲۳ دلار در روز به‌خاطر هزینه عملیاتی زیان‌ده شده است.

استخرهای بزرگ شناخته شده  در ماه می ۱۴ عدد بودند درحالی‌که امروز تنها تعداد ۱۱ از آنها فعال هستند. استخر Foundry USA با اختصاص ۴۲.۷۹ EH/s به زنجیره بیت کوین، استخر استخراج پیشرو در ماه گذشته بوده است و میزان توان پردازشی اختصاصی در این ماه را به ۴۴.۲۹ EH/s رسانده است و ۹۴ بلوک از ۴۵۵ بلوک پیدا شده به دست این شرکت صورت‌گرفته است.

پس از آن شرکت‌های Antpool با اختصاص ۳۳.۹۲ EH/s و شرکت F2pool با اختصاص ۲۹.۶۸ EH/s در حال تعقیب شرکت Foundry USA هستند. از این میان سهم استخرهای مخفی و ناشناخته از ۳.۳۳ EH/s ماه گذشته به ۳.۳۰ EH/s در این ماه رسیده است. بر همین اساس اگر قیمت بیتکوین در این ماه افزایش پیدا نکند باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش ۰.۳ درصدی میزان هش ریت شبکه بیت کوین و متوسط هزینه عملیاتی ۰.۱۲ دلار در هر کیلووات‌ساعت، فشار بر روی ماینرها بیشتر خواهد شد و احتمالاً بیشتر دستگاه‌های ماینیگ که از توان پردازشی پایین‌تری برخوردار هستند، دیگر سودده نخواهند بود و به‌ناچار از برق کشیده خواهند شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
۰ نظر

۱
۰

کاهش قیمت بیت کوین با اینکه روی نرخ هش شبکه بی‌اثر بود اما سود استخراج را کاهش داد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 47 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 4 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها