سود تو کاهش هزینه‌ی کارمزدهای اتریوم به کمترین میزان در ۱۹ ماه اخیر - سود تو

در روز یکشنبه (۱۲ تیر)، کارمزد تراکنش‌های شبکه اتریوم به کمترین میزان از ۱۲ نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۱۳۹۹) رسید. در این روز، میانگین کارمزد هر تراکنش به ۰.۰۰۱۶ اتر یا ۱.۶۷ دلار رسید. کارمزدها در شبکه اتریوم که از آن به‌عنوان گس هم یاد می‌شود، از ۱۱ می ۲۰۲۲ (۲۱ اردیبهشت) به طور پیوسته کاهش‌یافته است.

مانند شبکه بیت کوین، در شبکه اتریوم هم کارمزد سازوکاری برای ارائه پاداش به ماینرها و ایجاد انگیزه در آنها برای تأیید تراکنش‌هاست. این کارمزدها در روزهای ابتدایی راه‌اندازی اتریوم تا اواسط ۲۰۱۶، بسیار ناچیز و کمتر از یک پنی بود. این عدد از اواسط ۲۰۱۶ تا اوایل ۲۰۱۷ به محدوده ۰.۰۱ تا ۰.۱ دلار رسید. اما در سال‌های اخیر، هزینه کارمزدهای شبکه اتریوم به‌شدت افزایش‌یافته است، تا جایی که در ۱۲ می ۲۰۲۱ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) این عدد به بیش از ۶۹ دلار برای هر تراکنش رسید!

در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲، کارمزد اتریوم تا حدودی کاهش یافت و به محدوده ۲۰ تا ۵۰ دلار رسید. اما بعد از فوریه ۲۰۲۲ (بهمن ۱۴۰۰)، میزان کارمزد تراکنش‌ها دوباره صعودی شد. در روز اول می ۲۰۲۲ که تعداد تراکنش‌ها در بازار توکن‌های غیرمثلی به‌شدت افزایش‌یافته بود، میانگین کارمزد هر تراکنش به رکورد تاریخی ۱۹۶ دلار (حدود ۶ میلیون تومان) رسید.

داده‌های وب‌سایت اتراسکن که تراکنش‌های شبکه اتریوم را ردیابی می‌کند، نشان می‌دهد که کارمزد تراکنش‌هایی که اولویت بالاتری در شبکه دارند، به ۳۲ جی‌وی (gwei) یا ۰.۶۹ دلار کاهش‌یافته است. همچنین طبق داده‌های اتراسکن، هزینه هر تراکنش در اوپن‌سی به ۵.۰۵ دلار، هزینه ترید در یونی سواپ به ۶.۱ دلار و هزینه تراکنش توکن‌های ERC-20 مانند تتر به ۱.۷۹ دلار رسیده است.

کارمزدها در شبکه‌های لایه دوم اتریوم هم تا حدودی کاهش‌یافته است. در حال حاضر میانگین کارمزدها در متیس نتورک (Metis Network) ۰.۰۱ دلار، بوبا نتوک (Boba Network)‌ ۰.۰۶ دلار، آربیتروم ۰.۱ دلار، آزتک نتورک (Aztec Network) ۰.۳۵ دلار و پالیگان ۰.۲۵ دلار است.

آیا این مطلب مفید بود؟
۰ نظر

۱
۰

کاهش هزینه‌ی کارمزدهای اتریوم به کمترین میزان در ۱۹ ماه اخیر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 34 views بار دسته بندی : اخبار رمزارزها تاريخ : 6 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها